megamarket

Z STD
Verzia z 13:38, 12. december 2018, ktorú vytvoril Miroz (diskusia | príspevky)$7

Prejsť na: navigácia, hľadanie

Odporúčaný termín [?]

Oblasť: marketing
Definícia: medzičlánok medzi hypermarketom a diskontnou predajňou, príp. malými supermarketmi
Zdroj: PODĽA Viestová, K. a kol.: Lexikón obchodu 2. Predajňa, obchodný podnik. Bratislava: Vydavateľstvo Ekonóm 2006.

Kontext: Český odborný časopis Obchodník (1/2000, s. 37) uverejnil článok týkajúci sa otvorenia megamarketu Interspar v Pardubiciach v marci 1999. Autori v ňom uvádzajú, že tento megamarket tvorí chýbajúci článok medzi veľkými a anonymnými hypermarketmi na jednej strane a v mnohých smeroch obmedzenými diskontnými predajňami, príp. malými supermarketmi na strane druhej. Na predajnej ploche viac ako 4 000 m2 tu ponúkajú rozsiahly sortiment potravín, drogérie, domácich potrieb, hračiek, športových potrieb , elektrotechniky a textilu. Je tu k dispozícii parkovisko pre 500 automobilov, ponuku megamarketu doplňuje vlastné bistro a predajňa tabaku.
Príbuzné termíny: typológia predajní, hypermarket, diskontná predajňa