označovanie dopravní a zariadení dráhy železničných tratí

Z STD
Verzia z 16:26, 7. november 2025, ktorú vytvoril JanaLevická (diskusia | príspevky)$7

(rozdiel) ← Staršia verzia | Approved revision (rozdiel) | Aktuálna úprava (rozdiel) | Novšia verzia → (rozdiel)
Prejsť na: navigácia, hľadanie

Odporúčaný termín [?]

Oblasť: právo, obchod, distribúcia, doprava, pozemná doprava, organizácia dopravy
Definícia: schematický plán s popisným označením zariadení častí dráhy pridelených k príslušnej dopravni, tabuľky traťových pomerov sú dokumenty, ktoré tvoria popis a označenie častí dráhy a technicko-prevádzkové údaje rozhodujúce pre bezpečné prevádzkovanie dopravy na dráhe
Zdroj: Vyhláška č. 351/2010 Z. z. Ministerstva dopravy, pôšt a telekomunikácií Slovenskej republiky o dopravnom poriadku dráh. Dostupné online na: https://www.slov-lex.sk/ezbierky/pravne-predpisy/SK/ZZ/2010/351/20241101.

Príbuzné termíny: spôsob zabezpečenia dráhy železničných tratí, návestná sústava, dohľadnosť návestných znakov návestidiel a návestí, zábrzdná vzdialenosť, vlakové zabezpečovacie zariadenie
Poznámka: V tabuľkách traťových pomerov sa uvádzajú pre každý úsek trate a) dopravne a ich umiestnenie, b) označenia súčastí dráhy rozhodujúce pre jej bezpečné prevádzkovanie, c) tunely a ich umiestnenie, dĺžka, špecifické informácie týkajúce sa chodníkov, bodov bezpečného úniku a bezpečných miest evakuácie cestujúcich, d) umiestnenie neutrálnych úsekov na elektrifikovaných tratiach, e) najvyššia dovolená rýchlosť vlakov na trati, ak je to potrebné, rozdielna podľa druhu vlaku, f) kategória zabezpečovacieho zariadenia, g) režim prevádzky, napríklad dvojkoľajná trať, obojsmerná prevádzka, h) systém napájania trakčného vedenia, i) typ rádiového vybavenia pre styk osoby riadiacej dopravu na dráhe s osobou vedúcou dráhové vozidlo, j) označenie rádiových kanálov pre spojenie osoby vedúcej dráhové vozidlo s osobou riadiacou dopravu na dráhe, k) údaje o prechodnosti dráhových vozidiel, l) údaje o najväčšej dovolenej dĺžke vlaku, m) hodnoty sklonov trate a ich poloha, n) údaje o sklonových pomeroch rozhodujúcich pre bezpečné brzdenie vlaku, posunujúceho dielu, ako aj odstavených vozidiel, o) údaje o určenej zábrzdnej vzdialenosti, p) názov organizácie zodpovednej za riadenie dopravy, r) ďalšie informácie vyplývajúce z konštrukcie dráhy potrebné pre osobu vedúcu dráhové vozidlo na dráhe, s) názov a oblasť centra riadenia dopravy na diaľkovo ovládaných tratiach.

PRE JL: termín je odporúčaný, pretože som doplnila "železničných tratí" do jeho názvu