marketingová koncepcia

Z STD
Verzia z 14:52, 19. apríl 2021, ktorú vytvoril JanaLevická (diskusia | príspevky)$7

(rozdiel) ← Staršia verzia | Approved revision (rozdiel) | Aktuálna úprava (rozdiel) | Novšia verzia → (rozdiel)
Prejsť na: navigácia, hľadanie

Odporúčaný termín [?]

Oblasť: marketing
Definícia: súbor zásad tvoriacich podstatu marketingu, ktoré sa uplatňujú v najrôznejších oblastiach hospodárskej činnosti
Zdroj: Šíbl, D. a kolektív: Veľká ekonomická encyklopédia – výkladový slovník. Bratislava: Sprint 2002.

Kontext: Pre marketingovú koncepciu podnikania je dôležité sledovanie vývojových tendencií danej ekonomiky v súvislosti s ostatnými oblasťami najmä s rýchlymi zmenami vo vede, technike a technológií. Existuje päť alternatívnych koncepcií, podľa ktorých môžu organizácie usmerňovať svoje marketingové aktivity - výrobná koncepcia, výrobková koncepcia, predajná koncepcia, marketingová koncepcia, koncepcia spoločenského marketingu.
Zdroj kontextu: Šíbl, D. a kolektív: Veľká ekonomická encyklopédia – výkladový slovník. Bratislava: Sprint 2002.
Príbuzné termíny: holistický marketing, channel theory
Cudzojazyčný ekvivalent: en: marketing concept