analýza portfólia

Z STD
Verzia z 14:01, 19. apríl 2021, ktorú vytvoril JanaLevická (diskusia | príspevky)$7

(rozdiel) ← Staršia verzia | Approved revision (rozdiel) | Aktuálna úprava (rozdiel) | Novšia verzia → (rozdiel)
Prejsť na: navigácia, hľadanie

Odporúčaný termín [?]

Oblasť: marketing
Definícia: metóda, ktorá vyznačuje a hodnotí pozíciu analyzovaných prvkov (hospodárskych jednotiek, produktov, cenných papierov) so zreteľom na hlavné premenné, determinujúce rozhodovanie týkajúce sa tvorby optimálnej štruktúry súboru (portfólia) týchto prvkov
Zdroj: PODĽA: Altkorn, J. – Kramer, T.: Leksykon marketingu. Varšava: PWE 1998.

Príbuzné termíny: analýza podnikateľského portfólia
Poznámka: Premennými sú veľkosť očakávaného zisku (os y) a veľkosť rizika zmeny hodnoty (os x). Vo všeobecnej rovine existuje viacero metód analýzy portfólia, ktoré sa využívajú v tvorbe stratégií, plánovania marketingu a rozvoja podniku.