masová komunikácia

Z STD
Verzia z 08:17, 2. apríl 2020, ktorú vytvoril Laurak (diskusia | príspevky)$7

(rozdiel) ← Staršia verzia | Approved revision (rozdiel) | Aktuálna úprava (rozdiel) | Novšia verzia → (rozdiel)
Prejsť na: navigácia, hľadanie

Odporúčaný termín [?]

Oblasť: masmédiá, komunikácia
Definícia: proces šírenia informácií pomocou masovokomunikačných prostriedkov medzi početné publikum
Zdroj: kol. autorov: Stručný slovník masmediálnej a marketingovej komunikácie. Trnava: Fakulta masmediálnej komunikácie Univerzity sv. Cyrila a Metoda 2006.

Kontext: Epocha masovej komunikácie je charakterizovaná rýchlym technologickým vývojom takých komunikačných médií, akými boli film, rozhlas, televízia a nakoniec i elektronické prostriedky masovej komunikácie. Masová komunikácia sa stala charakteristickou črtou modernej i postmodernej spoločnosti. Jedinečná ľudská schopnosť symbolickej komunikácie odlišuje ľudí od iných biologických druhov, pretože je prostriedkom koordinácie prítomných aktivít človeka, je nástrojom orientácie v prostredí nedostupnom priamej skúsenosti a je súčasne aj prostriedkom predvídania a plánovania budúcich aktivít človeka.
Zdroj kontextu: Poláková, E. – Spálová, L.: Vybrané problémy metodológie masmediálnych štúdií. Trnava: FMK UCM 2009.
Príbuzné termíny: médium, masa, komunikácia, funkcie masovej komunikácie, dvojstupňový tok komunikácie
Cudzojazyčný ekvivalent: en: mass communication
URL: http://sk.wikipedia.org/wiki/Masov%C3%A1 komunik%C3%A1cia