kultúrny priemysel

Z STD
Verzia z 16:43, 1. apríl 2020, ktorú vytvoril Laurak (diskusia | príspevky)$7

(rozdiel) ← Staršia verzia | Approved revision (rozdiel) | Aktuálna úprava (rozdiel) | Novšia verzia → (rozdiel)
Prejsť na: navigácia, hľadanie

Odporúčaný termín [?]

Oblasť: kultúra
Definícia: neomarxistický pojem používaný najmä autormi Frankfurtskej školy na označenie výsledku procesu, ktorým kultúra prichádza o svoju zásadnú kritickú funkciu
Zdroj: PODĽA: Reifová, I. a kol.: Slovník mediální komunikace. Praha: Portál 2004.

Kontext: Kultúrny priemysel označuje systémy a spôsoby masovej produkcie tovaru určeného na spotrebu vo voľnom čase.
Zdroj kontextu: Poláková, E.: Teoretické východiská masmediálnej komunikácie. Trnava: Fakulta masmediálnej komunikácie Univerzity sv. Cyrila a Metoda 2011.
Príbuzné termíny: tovarový fetišizmus, masová kultúra, Frankfurtská škola, gýč
URL: http://www.medialnavychova.sk/kulturny-priemysel/