horúce a chladné médiá

Z STD
Verzia z 17:11, 1. apríl 2020, ktorú vytvoril Laurak (diskusia | príspevky)$7

(rozdiel) ← Staršia verzia | Approved revision (rozdiel) | Aktuálna úprava (rozdiel) | Novšia verzia → (rozdiel)
Prejsť na: navigácia, hľadanie

Odporúčaný termín [?]

Oblasť: masmédiá
Definícia: metaforická pojmová dvojica zavedená M. McLuhanom, ktorej rozdiel je určený definíciou tzv. stavu naplnenosti dátami
Zdroj: PODĽA: Reifová, I. a kol.: Slovník mediální komunikace, Praha: Portál 2004.

Príbuzné termíny: technologický determinizmus, globálna dedina
Poznámka: Horúce médiá si vyžadujú vysokú naplnenosť dátami, a teda nevyžadujú intenzívnu participáciu zo strany príjemcu (napr. rozhlas je vo vzťahu k telefónu horúcim médiom). Avšak v porovnaní rozhlasu s televíziou je chladným médiom rozhlas a televízia je médiom horúcim, pretože televízia svojou obrazovou informáciou vyžaduje od príjemcu menej participácie a je väčšmi naplnená dátami (okrem akustických i vizuálnymi).