mechanická reprodukcia

Z STD
Verzia z 22:59, 13. február 2019, ktorú vytvoril JanaLevická (diskusia | príspevky)$7

(rozdiel) ← Staršia verzia | Approved revision (rozdiel) | Aktuálna úprava (rozdiel) | Novšia verzia → (rozdiel)
Prejsť na: navigácia, hľadanie

Odporúčaný termín [?]

Oblasť: masmédiá, umenie
Definícia: proces multiplikácie kultúrneho obsahu pomocou technológie, ktorá umožňuje vznik a šírenie veľkého množstva kópií pôvodného originálu
Zdroj: PODĽA: Reifová, I. a kol.: Slovník mediální komunikace. Praha: Portál 2004.

Kontext: Huizingove analýzy vplyvu moderných médií a popkultúry vzdialene pripomínajú postoje súčasného amerického teoretika médií Neila Postmana. Pre Postmanov „svetkaleidoskop“ je príznačné slovné spojenie „… a teraz“, ktoré premosťuje v rýchlom slede za sebou idúce správy z televíznej obrazovky. Správy o tragédiách, katastrofách či o radostiach nemajú šancu dostať sa nám pod kožu, pretože sú vzápätí vystriedané niečím iným. Huizingov svet nám tieto trendy predznačuje: „Mechanizmus moderného rozptyľovania davov do veľkej miery znemožňovanie koncentrácie. Mechanická reprodukcia videného a počutého spôsobuje úpadok prvku splynutia a oddávania sa“.
Zdroj kontextu: Domino Fórum. Bratislava: Dominopress spol. s. r. o. 2002, číslo 51.
Príbuzné termíny: kópia, originál, reifikácia, Frankfurtská škola