teória zázračnej strely

Z STD
Verzia z 13:14, 7. marec 2019, ktorú vytvoril JanaLevická (diskusia | príspevky)$7

(rozdiel) ← Staršia verzia | Approved revision (rozdiel) | Aktuálna úprava (rozdiel) | Novšia verzia → (rozdiel)
Prejsť na: navigácia, hľadanie

Odporúčaný termín [?]

Oblasť: masové komunikácie
Definícia: súbor dobovo podmienených predstáv o účinkoch médií na jednotlivca, označovaná tiež ako teória injekčnej striekačky či podkožnej ihly, vnímajúce médiá ako zdroj silného homogénneho účinku, ktorý vyvoláva okamžitú reakciu
Zdroj: PODĽA: Reifová, I. a kol.: Slovník mediální komunikace. Praha: Portál 2004.

Kontext: Viera vo všemocné účinky médií bola charakteristická „teóriou zázračnej strely“ (magic bullet). Podstatou tejto teórie je názor, že médiá zasahujú masy a dokážu zázračne zmeniť ich názory, prípadne ich správanie.
Zdroj kontextu: Poláková, E.: Teoretické východiská masmediálnej komunikácie. Trnava: Fakulta masmediálnej komunikácie Univerzity sv. Cyrila a Metoda 2011.
Príbuzné termíny: dav, masová komunikácia