Termín:vrátenie zákona prezidentom Slovenskej republiky: Rozdiel medzi revíziami
Z STD
| Riadok 1: | Riadok 1: | ||
{{Term | {{Term | ||
|Name=vrátenie zákona prezidentom Slovenskej republiky | |Name=vrátenie zákona prezidentom Slovenskej republiky | ||
| − | |Definition= | + | |Definition=právo prezidenta republiky vrátiť schválený zákon s pripomienkami na opätovné prerokovanie do NR SR do 15 dní odo dňa doručenia |
|Field=právo, politika, parlament | |Field=právo, politika, parlament | ||
|Related terms=prvé čítanie, druhé čítanie, tretie čítanie, zákonodarná iniciatíva, zákonodarný proces, Zbierka zákonov Slovenskej republiky, rokovanie o návrhu zákona, skrátené legislatívne konanie | |Related terms=prvé čítanie, druhé čítanie, tretie čítanie, zákonodarná iniciatíva, zákonodarný proces, Zbierka zákonov Slovenskej republiky, rokovanie o návrhu zákona, skrátené legislatívne konanie | ||
Aktuálna revízia z 09:43, 25. apríl 2025
Odporúčaný termín [?]
| Oblasť: | právo, politika, parlament |
| Definícia: | právo prezidenta republiky vrátiť schválený zákon s pripomienkami na opätovné prerokovanie do NR SR do 15 dní odo dňa doručenia |
| Zdroj: | Malý parlamentný slovník. VII. volebné obdobie Národnej rady Slovenskej republiky. Bratislava: Kancelária Národnej rady Slovenskej republiky 2017. |
| Synonymum: | právo veta |
| Príbuzné termíny: | prvé čítanie, druhé čítanie, tretie čítanie, zákonodarná iniciatíva, zákonodarný proces, Zbierka zákonov Slovenskej republiky, rokovanie o návrhu zákona, skrátené legislatívne konanie |
| Poznámka: | Toto tzv. právo veta môže prezident republiky využiť iba pri zákonoch, nie však pri ústavných zákonoch. Ak prezident využije právo veta, vrátený zákon sa prerokuje v druhom a treťom čítaní. Predmetom rokovania sú len pripomienky prezidenta, ktoré musia obsahovať presné znenie navrhovanej úpravy, ak prezident nenavrhne neprijatie celého zákona. NR SR hlasuje osobitne o pripomienkach k vrátenému zákonu a osobitne o zákon ako o celku. Na prijatie zákona vráteného prezidentom je potrebný súhlas nadpolovičnej väčšiny všetkých poslancov NR SR. Ak NR SR po opätovnom prerokovaní shváli zákon aj napriek pripomienkam prezidenta republiky a prezident zákon nepodpíše, zákon sa vyhlási aj bez podpisu prezidenta. |