Termín:plebiscit: Rozdiel medzi revíziami

Z STD
Prejsť na: navigácia, hľadanie
 
Riadok 8: Riadok 8:
 
|Context=Plebiscitom sa spravidla rozhoduje o forme štátneho zariadenia, o pričlenení územia k určitému štátu, o oddelení alebo osamostatnení národov, o jazykvoých otázkach a pod. Podstatný rozdiel medzi referendom a plebiscitom je v právnych účinkoch. Kým referendum je formou priamej demokracie, ktorá má záväzné účinky, plebiscit takéto účinky nevyvoláva, resp. s jeho využitím nie sú spojené. Plebiscit má konzultatívny charakter.
 
|Context=Plebiscitom sa spravidla rozhoduje o forme štátneho zariadenia, o pričlenení územia k určitému štátu, o oddelení alebo osamostatnení národov, o jazykvoých otázkach a pod. Podstatný rozdiel medzi referendom a plebiscitom je v právnych účinkoch. Kým referendum je formou priamej demokracie, ktorá má záväzné účinky, plebiscit takéto účinky nevyvoláva, resp. s jeho využitím nie sú spojené. Plebiscit má konzultatívny charakter.
 
|Context source=Malý parlamentný slovník. VII. volebné obdobie Národnej rady Slovenskej republiky. Bratislava: Kancelária Národnej rady Slovenskej republiky 2017.
 
|Context source=Malý parlamentný slovník. VII. volebné obdobie Národnej rady Slovenskej republiky. Bratislava: Kancelária Národnej rady Slovenskej republiky 2017.
|Comment=Je forma priamej demokracie; Ústava SR plebiscit neupravuje.
+
|Comment=Je forma priamej demokracie, Ústava SR ''plebiscit'' neupravuje.
 
}}
 
}}
 
[[Category:Právo]]
 
[[Category:Právo]]

Aktuálna revízia z 02:13, 8. apríl 2025

Odporúčaný termín [?]

Oblasť: právo, ústavné právo
Definícia: je spolu s referendom a opciou jednou z foriem priamej demokracie, v rámci ktorej občania priamo rozhodujú o veciach verejných
Zdroj: Malý parlamentný slovník. VII. volebné obdobie Národnej rady Slovenskej republiky. Bratislava: Kancelária Národnej rady Slovenskej republiky 2017.

Kontext: Plebiscitom sa spravidla rozhoduje o forme štátneho zariadenia, o pričlenení územia k určitému štátu, o oddelení alebo osamostatnení národov, o jazykvoých otázkach a pod. Podstatný rozdiel medzi referendom a plebiscitom je v právnych účinkoch. Kým referendum je formou priamej demokracie, ktorá má záväzné účinky, plebiscit takéto účinky nevyvoláva, resp. s jeho využitím nie sú spojené. Plebiscit má konzultatívny charakter.
Zdroj kontextu: Malý parlamentný slovník. VII. volebné obdobie Národnej rady Slovenskej republiky. Bratislava: Kancelária Národnej rady Slovenskej republiky 2017.
Synonymum: ľudové hlasovanie
Poznámka: Je forma priamej demokracie, Ústava SR plebiscit neupravuje.