Termín:medzinárodný marketing: Rozdiel medzi revíziami

Z STD
Prejsť na: navigácia, hľadanie
 
Riadok 5: Riadok 5:
 
|Field=marketing
 
|Field=marketing
 
|Localized fields=
 
|Localized fields=
|Related terms=
+
|Related terms=globálny marketing
 
|Synonyms=internacionálny marketing
 
|Synonyms=internacionálny marketing
 
|Bibliography=Machková, H.:  Medzinárodný marketing. 2006
 
|Bibliography=Machková, H.:  Medzinárodný marketing. 2006

Verzia zo dňa a času 12:29, 15. marec 2021

Odporúčaný termín [?]

Oblasť: marketing
Definícia: podnikateľská filozofia zameraná na uspokojovanie potrieb a želaní zákazníkov na medzinárodných trhoch
Zdroj: Machková, H.: Medzinárodný marketing. 2006

Synonymum: internacionálny marketing
Príbuzné termíny: globálny marketing
Poznámka: E. Dudinská vymedzuje pojem marketing v oblasti medzinárodného obchodu ako rozlíšenie dvoch hlavných prvkov tohto pojmu. 1. Medzinárodný marketing je prvok svetovo orientovanej filozofie podnikania - medzinárodný marketing (marketing presahujúci hranice jedného štátu) ako prvok filozofie podnikania je vecou podnikateľského názoru a tým je cieľavedomé riadenie podnikania podľa špecifík trhu krajín dôležitých pre vlastný obchod. 2. Súhrn množstva čiastkových funkcií na získanie odberateľov, resp. používateľov alebo zákazníkov vo zvolených odbytových regiónoch sveta - medzinárodný marketing definujeme ako komplex všetkých aktivít podnikania vo zvolených krajinách zameraných na získanie zákazníka. Adekvátnym uspokojením dopytu, resp. želaní alebo potrieb, či riešenie problémov zákazníka, resp. spotrebiteľa v týchto krajinách sa pritom majú bezprostredne dosiahnuť podnikové a marketingové ciele.