Termín:benchmarking: Rozdiel medzi revíziami

Z STD
Prejsť na: navigácia, hľadanie
Riadok 12: Riadok 12:
  
 
Pre JL: termín výkon je v kategórii MEDICÍNA (pôvodné termíny), pre MARKETING tento termín nemáme.
 
Pre JL: termín výkon je v kategórii MEDICÍNA (pôvodné termíny), pre MARKETING tento termín nemáme.
 +
|Suggest box=no
 
}}
 
}}
 
[[Category:Marketing]]
 
[[Category:Marketing]]

Verzia zo dňa a času 11:45, 12. marec 2021

Neologizmus [?]

Oblasť: marketing
Definícia: kontinuálne a systematické porovnávanie vlastnej výkonnosti v produktivite, kvalite a výrobnom procese s podnikmi a organizáciami predstavujúcimi špičkové výkony
Zdroj: Viestová, K. – Štofilová, J.: Malý lexikón marketingu. Bratislava: Vysoká škola ekonómie a manažmentu verejnej správy 2011.

Cudzojazyčný ekvivalent: en: benchmarking
Poznámka: Benchmarking možno rozdeliť z hľadiska partnerov pri zdokonaľovaní na tri základné druhy: vnútorný (interný) benchmarking - zahŕňa porovnávanie vo vnútri organizácie; konkurenčný (externý) benchmarking - spočíva v meraní a porovnávaní činností firmy voči konkurencii (s podobnými firmami v odvetví), funkčný (procedurálny) benchmarking - porovnávanie funkcií a postupov v rôznych odboroch, ideálom sú špičkové výkony bez ohľadu na odbor podnikania.

Pre JL: termín výkon je v kategórii MEDICÍNA (pôvodné termíny), pre MARKETING tento termín nemáme.