Termín:serialita: Rozdiel medzi revíziami

Z STD
Prejsť na: navigácia, hľadanie
 
Riadok 2: Riadok 2:
 
|Name=serialita
 
|Name=serialita
 
|Definition=jeden zo základných naratívnych princípov masových médií označujúci tematickú alebo inú nadväznosť a prepojenie väčšieho množstva jednotlivých mediovaných správ
 
|Definition=jeden zo základných naratívnych princípov masových médií označujúci tematickú alebo inú nadväznosť a prepojenie väčšieho množstva jednotlivých mediovaných správ
|Localized definitions=
 
 
|Field=masové komunikácie
 
|Field=masové komunikácie
|Localized fields=
 
 
|Related terms=populárna kultúra, mediálny obsah, televízia
 
|Related terms=populárna kultúra, mediálny obsah, televízia
|Synonyms=
+
|Bibliography=PODĽA: Reifová, I. a kol.: Slovník mediální komunikace. Praha: Portál 2004.
|Bibliography=PODĽA Reifová, I. a kol.: Slovník mediální komunikace, Praha: Portál. 2004
+
|Acceptability=Odporúčaný
|Translations=
 
|Acceptability=Neologizmus
 
 
|Context=Druhý Robbe-Grilletov film Eden a potom je síce ťažšie stráviteľný ako jeho Muž, ktorý luže, ale je o čosi pútavejší po vizuálnej stránke. Robbe-Grillet, simulujúc Schönbergovu tvorivú metódu založenú na serialite, rozohráva motívy, necháva ich rozbiehať sa všetkými smermi a jediná vec, na ktorú pritom dbá, je, aby sa nezreťazili do koherentného príbehu!
 
|Context=Druhý Robbe-Grilletov film Eden a potom je síce ťažšie stráviteľný ako jeho Muž, ktorý luže, ale je o čosi pútavejší po vizuálnej stránke. Robbe-Grillet, simulujúc Schönbergovu tvorivú metódu založenú na serialite, rozohráva motívy, necháva ich rozbiehať sa všetkými smermi a jediná vec, na ktorú pritom dbá, je, aby sa nezreťazili do koherentného príbehu!
 
|Context source=Inzine. Bratislava: Gratex International 2002.
 
|Context source=Inzine. Bratislava: Gratex International 2002.
|URL=
 
|Localized URLs=
 
|Approved=
 
|Comment=
 
 
}}
 
}}
 
 
 
 
[[Category:Masmediálna komunikácia]]
 
[[Category:Masmediálna komunikácia]]

Verzia zo dňa a času 15:39, 5. marec 2019

Odporúčaný termín [?]

Oblasť: masové komunikácie
Definícia: jeden zo základných naratívnych princípov masových médií označujúci tematickú alebo inú nadväznosť a prepojenie väčšieho množstva jednotlivých mediovaných správ
Zdroj: PODĽA: Reifová, I. a kol.: Slovník mediální komunikace. Praha: Portál 2004.

Kontext: Druhý Robbe-Grilletov film Eden a potom je síce ťažšie stráviteľný ako jeho Muž, ktorý luže, ale je o čosi pútavejší po vizuálnej stránke. Robbe-Grillet, simulujúc Schönbergovu tvorivú metódu založenú na serialite, rozohráva motívy, necháva ich rozbiehať sa všetkými smermi a jediná vec, na ktorú pritom dbá, je, aby sa nezreťazili do koherentného príbehu!
Zdroj kontextu: Inzine. Bratislava: Gratex International 2002.
Príbuzné termíny: populárna kultúra, mediálny obsah, televízia