Termín:press relations: Rozdiel medzi revíziami

Z STD
Prejsť na: navigácia, hľadanie
 
Riadok 2: Riadok 2:
 
|Name=press relations
 
|Name=press relations
 
|Definition=odovzdávanie informácií a podkladových informačných textov prostriedkom masovej informácie na ďalšie využitie
 
|Definition=odovzdávanie informácií a podkladových informačných textov prostriedkom masovej informácie na ďalšie využitie
|Localized definitions=
 
 
|Field=vzťahy s verejnosťou
 
|Field=vzťahy s verejnosťou
|Localized fields=
 
 
|Related terms=public relations
 
|Related terms=public relations
|Synonyms=styk s tlačou
+
|Bibliography=Serafínová, D. a kol.: Terminologicky slovník žurnalistiky: slovensko-česko-rusko-anglicko-nemecko-francúzsky. Bratislava: Alfa 1989.
|Bibliography=Serafínová, D. a kol.: Terminologicky slovník žurnalistiky: slovensko-česko-rusko-anglicko-nemecko-francúzsky. Bratislava: Alfa, 1989
+
|Translations={{Translation
|Translations={{Translation|Language=en|Localized form=press relations}}
+
|Language=en
 +
|Localized form=press relations
 +
}}
 
|Acceptability=Neologizmus
 
|Acceptability=Neologizmus
|Context=Od minulého akademického roka sa súčasťou učebného programu stala Investigatívna žurnalistika, od tohto to bude Filozofia tvorivého písania, Press relations a profesia hovorcu a ďalšie.
+
|Context=Media relations je pojem, ktorý je pomerne mladý. Pred týmto pojmom sa požíval termín press relations , teda vzťahy s tlačou. Vzhľadom k tomu, že dnešné média sa nedajú redukovať len na tlačové média, bolo potrebné vytvoriť nový pojem, ktorý by charakterizoval všetky média (Tomandl, 2011).
|Context source=www.Webjournal.sk. Bratislava: Združenie MASS-MEDIA-SCIENCE pri Katedre žurnalistiky FiF UK 2011
+
|Context source=http://docplayer.net/13540732-Globalization-and-its-socio-economic-consequences.html
|URL=
+
|Comment=Príkladom tohto odovzdávania informácií sú informačné bulletiny a brožúry.
|Localized URLs=
 
|Approved=
 
|Comment=Príkladom sú informačné bulletiny a brožúry.
 
 
}}
 
}}
 
 
 
 
[[Category:Masmediálna komunikácia]]
 
[[Category:Masmediálna komunikácia]]

Verzia zo dňa a času 21:26, 4. marec 2019

Tento anglický termín ešte nemá slovenský ekvivalent. Ak ho poznáte alebo chcete navrhnúť, prosíme, napíšte ho sem.


Neologizmus [?]
Oblasť: vzťahy s verejnosťou
Definícia: odovzdávanie informácií a podkladových informačných textov prostriedkom masovej informácie na ďalšie využitie
Zdroj: Serafínová, D. a kol.: Terminologicky slovník žurnalistiky: slovensko-česko-rusko-anglicko-nemecko-francúzsky. Bratislava: Alfa 1989.

Kontext: Media relations je pojem, ktorý je pomerne mladý. Pred týmto pojmom sa požíval termín press relations , teda vzťahy s tlačou. Vzhľadom k tomu, že dnešné média sa nedajú redukovať len na tlačové média, bolo potrebné vytvoriť nový pojem, ktorý by charakterizoval všetky média (Tomandl, 2011).
Zdroj kontextu: http://docplayer.net/13540732-Globalization-and-its-socio-economic-consequences.html
Príbuzné termíny: public relations
Cudzojazyčný ekvivalent: en: press relations
Poznámka: Príkladom tohto odovzdávania informácií sú informačné bulletiny a brožúry.