Termín:mechanická reprodukcia: Rozdiel medzi revíziami
Z STD
Riadok 2: | Riadok 2: | ||
|Name=mechanická reprodukcia | |Name=mechanická reprodukcia | ||
|Definition=proces multiplikácie kultúrneho obsahu pomocou technológie, ktorá umožňuje vznik a šírenie veľkého množstva [[Term:kópia|kópií]] pôvodného [[Term:originál|originálu]] | |Definition=proces multiplikácie kultúrneho obsahu pomocou technológie, ktorá umožňuje vznik a šírenie veľkého množstva [[Term:kópia|kópií]] pôvodného [[Term:originál|originálu]] | ||
− | + | |Field=masmédiá, umenie | |
− | |Field= | ||
− | |||
|Related terms=kópia, originál, reifikácia, Frankfurtská škola | |Related terms=kópia, originál, reifikácia, Frankfurtská škola | ||
− | + | |Bibliography=PODĽA: Reifová, I. a kol.: Slovník mediální komunikace. Praha: Portál 2004. | |
− | |Bibliography=PODĽA Reifová, I. a kol.: Slovník mediální komunikace | + | |Acceptability=Odporúčaný |
− | + | |Context=Huizingove analýzy vplyvu moderných médií a popkultúry vzdialene pripomínajú postoje súčasného amerického teoretika médií Neila Postmana. Pre Postmanov „svetkaleidoskop“ je príznačné slovné spojenie „… a teraz“, ktoré premosťuje v rýchlom slede za sebou idúce správy z televíznej obrazovky. Správy o tragédiách, katastrofách či o radostiach nemajú šancu dostať sa nám pod kožu, pretože sú vzápätí vystriedané niečím iným. Huizingov svet nám tieto trendy predznačuje: „Mechanizmus moderného rozptyľovania davov do veľkej miery znemožňovanie koncentrácie. Mechanická reprodukcia videného a počutého spôsobuje úpadok prvku splynutia a oddávania sa“. | |
− | |Acceptability= | + | |Context source=Domino Fórum. Bratislava: Dominopress spol. s. r. o. 2002, číslo 51. |
− | |Context=Huizingove analýzy vplyvu moderných médií a popkultúry vzdialene pripomínajú postoje súčasného amerického teoretika médií Neila Postmana. Pre Postmanov „svetkaleidoskop“ je príznačné slovné spojenie „… a teraz“, ktoré premosťuje v rýchlom slede za sebou idúce správy z televíznej obrazovky. Správy o tragédiách, katastrofách či o radostiach nemajú šancu dostať sa nám pod kožu, pretože sú vzápätí vystriedané niečím iným. Huizingov svet nám tieto trendy predznačuje: „Mechanizmus moderného rozptyľovania davov do veľkej miery znemožňovanie koncentrácie. Mechanická reprodukcia videného a počutého spôsobuje úpadok prvku splynutia a oddávania | ||
− | |Context source=Domino Fórum. Bratislava: Dominopress spol. s r. o. 2002, číslo 51 | ||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
}} | }} | ||
− | |||
− | |||
− | |||
[[Category:Masmediálna komunikácia]] | [[Category:Masmediálna komunikácia]] |
Aktuálna revízia z 22:59, 13. február 2019
Odporúčaný termín [?]
Oblasť: | masmédiá, umenie |
Definícia: | proces multiplikácie kultúrneho obsahu pomocou technológie, ktorá umožňuje vznik a šírenie veľkého množstva kópií pôvodného originálu |
Zdroj: | PODĽA: Reifová, I. a kol.: Slovník mediální komunikace. Praha: Portál 2004. |
Kontext: | Huizingove analýzy vplyvu moderných médií a popkultúry vzdialene pripomínajú postoje súčasného amerického teoretika médií Neila Postmana. Pre Postmanov „svetkaleidoskop“ je príznačné slovné spojenie „… a teraz“, ktoré premosťuje v rýchlom slede za sebou idúce správy z televíznej obrazovky. Správy o tragédiách, katastrofách či o radostiach nemajú šancu dostať sa nám pod kožu, pretože sú vzápätí vystriedané niečím iným. Huizingov svet nám tieto trendy predznačuje: „Mechanizmus moderného rozptyľovania davov do veľkej miery znemožňovanie koncentrácie. Mechanická reprodukcia videného a počutého spôsobuje úpadok prvku splynutia a oddávania sa“. |
Zdroj kontextu: | Domino Fórum. Bratislava: Dominopress spol. s. r. o. 2002, číslo 51. |
Príbuzné termíny: | kópia, originál, reifikácia, Frankfurtská škola |