Termín:kultúrny priemysel: Rozdiel medzi revíziami

Z STD
Prejsť na: navigácia, hľadanie
 
Riadok 2: Riadok 2:
 
|Name=kultúrny priemysel
 
|Name=kultúrny priemysel
 
|Definition=neomarxistický pojem používaný najmä autormi [[Term:Frankfurtská škola|Frankfurtskej školy]] na označenie výsledku procesu, ktorým kultúra prichádza o svoju zásadnú kritickú funkciu
 
|Definition=neomarxistický pojem používaný najmä autormi [[Term:Frankfurtská škola|Frankfurtskej školy]] na označenie výsledku procesu, ktorým kultúra prichádza o svoju zásadnú kritickú funkciu
|Localized definitions=
 
 
|Field=kultúra
 
|Field=kultúra
|Localized fields=
+
|Related terms=tovarový fetišizmus, masová kultúra, Frankfurtská škola
|Related terms=tovarový fetišizmus, masová kultúra, frankfurtská škola
+
|Bibliography=PODĽA: Reifová, I. a kol.: Slovník mediální komunikace. Praha: Portál 2004.
|Synonyms=
 
|Bibliography=PODĽA Reifová, I. a kol.: Slovník mediální komunikace, Praha: Portál. 2004
 
|Translations=
 
 
|Acceptability=Odporúčaný
 
|Acceptability=Odporúčaný
 
|Context=Kultúrny priemysel označuje systémy a spôsoby masovej produkcie tovaru určeného na spotrebu vo voľnom čase.
 
|Context=Kultúrny priemysel označuje systémy a spôsoby masovej produkcie tovaru určeného na spotrebu vo voľnom čase.
|Context source=Poláková, E.: Teoretické východiská masmediálnej komunikácie, Trnava: Fakulta masmediálnej komunikácie Univerzity sv. Cyrila a Metoda. 2011
+
|Context source=Poláková, E.: Teoretické východiská masmediálnej komunikácie. Trnava: Fakulta masmediálnej komunikácie Univerzity sv. Cyrila a Metoda 2011.
 
|URL=http://www.medialnavychova.sk/kulturny-priemysel/
 
|URL=http://www.medialnavychova.sk/kulturny-priemysel/
|Localized URLs=
 
|Approved=
 
|Comment=
 
 
}}
 
}}
 
 
 
 
[[Category:Masmediálna komunikácia]]
 
[[Category:Masmediálna komunikácia]]

Verzia zo dňa a času 21:57, 13. február 2019

Odporúčaný termín [?]

Oblasť: kultúra
Definícia: neomarxistický pojem používaný najmä autormi Frankfurtskej školy na označenie výsledku procesu, ktorým kultúra prichádza o svoju zásadnú kritickú funkciu
Zdroj: PODĽA: Reifová, I. a kol.: Slovník mediální komunikace. Praha: Portál 2004.

Kontext: Kultúrny priemysel označuje systémy a spôsoby masovej produkcie tovaru určeného na spotrebu vo voľnom čase.
Zdroj kontextu: Poláková, E.: Teoretické východiská masmediálnej komunikácie. Trnava: Fakulta masmediálnej komunikácie Univerzity sv. Cyrila a Metoda 2011.
Príbuzné termíny: tovarový fetišizmus, masová kultúra, Frankfurtská škola
URL: http://www.medialnavychova.sk/kulturny-priemysel/