Termín:horúce a chladné médiá: Rozdiel medzi revíziami

Z STD
Prejsť na: navigácia, hľadanie
 
Riadok 2: Riadok 2:
 
|Name=horúce a chladné médiá
 
|Name=horúce a chladné médiá
 
|Definition=metaforická pojmová dvojica zavedená M. !McLuhanom, ktorej rozdiel je určený definíciou tzv. stavu naplnenosti dátami
 
|Definition=metaforická pojmová dvojica zavedená M. !McLuhanom, ktorej rozdiel je určený definíciou tzv. stavu naplnenosti dátami
|Localized definitions=
 
 
|Field=masmédiá
 
|Field=masmédiá
|Localized fields=
+
|Related terms=technologický determinizmus, globálna dedina
|Related terms=technologický determinizmus, globálna dedina, torontská škola
+
|Bibliography=PODĽA: Reifová, I. a kol.: Slovník mediální komunikace, Praha: Portál 2004.
|Synonyms=
+
|Acceptability=Odporúčaný
|Bibliography=PODĽA Reifová, I. a kol.: Slovník mediální komunikace, Praha: Portál. 2004
+
|Comment=Horúce médiá si vyžadujú vysokú naplnenosť dátami a teda nevyžadujú intenzívnu participáciu zo strany príjemcu (napr. rozhlas je vo vzťahu k telefónu horúcim médiom). Avšak v porovnaní rozhlasu s televíziou je chladným médiom rozhlas a televízia je médiom horúcim, pretože televízia svojou obrazovou informáciou vyžaduje od príjemcu menej participácie a je väčšmi naplnená dátami (okrem akustických i vizuálnymi).
|Translations=
 
|Acceptability=Normalizovaný
 
|Context=
 
|Context source=
 
|URL=
 
|Localized URLs=
 
|Approved=
 
|Comment=Horúce médiá sa vyžadujú vysokú naplnenosť dátami a teda nevyžadujú intenzívnu participáciu zo strany príjemcu (napr. rozhlas je vo vzťahu k telefónu horúcim médiom). Avšak v porovnaní rozhlasu s televíziou je chladným médiom rozhlas a televízia je médiom horúcim, pretože televízia svojou obrazovou informáciou vyžaduje od príjemcu menej participácie a je väčšmi naplnená dátami (okrem akustických i vizuálnymi).
 
 
}}
 
}}
 
 
 
 
[[Category:Masmediálna komunikácia]]
 
[[Category:Masmediálna komunikácia]]

Verzia zo dňa a času 20:30, 6. február 2019

Odporúčaný termín [?]

Oblasť: masmédiá
Definícia: metaforická pojmová dvojica zavedená M. !McLuhanom, ktorej rozdiel je určený definíciou tzv. stavu naplnenosti dátami
Zdroj: PODĽA: Reifová, I. a kol.: Slovník mediální komunikace, Praha: Portál 2004.

Príbuzné termíny: technologický determinizmus, globálna dedina
Poznámka: Horúce médiá si vyžadujú vysokú naplnenosť dátami a teda nevyžadujú intenzívnu participáciu zo strany príjemcu (napr. rozhlas je vo vzťahu k telefónu horúcim médiom). Avšak v porovnaní rozhlasu s televíziou je chladným médiom rozhlas a televízia je médiom horúcim, pretože televízia svojou obrazovou informáciou vyžaduje od príjemcu menej participácie a je väčšmi naplnená dátami (okrem akustických i vizuálnymi).