Termín:asynchrón: Rozdiel medzi revíziami

Z STD
Prejsť na: navigácia, hľadanie
 
 
Riadok 2: Riadok 2:
 
|Name=asynchrón
 
|Name=asynchrón
 
|Definition=časový nesúlad medzi obrazovou a zvukovou zložkou
 
|Definition=časový nesúlad medzi obrazovou a zvukovou zložkou
|Localized definitions=
 
 
|Field=zariadenia reprodukcie zvuku
 
|Field=zariadenia reprodukcie zvuku
|Localized fields=
 
 
|Related terms=televízia
 
|Related terms=televízia
|Synonyms=
+
|Bibliography=Rusnák, J. a kol.: Texty elektronických médií. Prešov: Vydavateľstvo Prešovskej univerzity 2010.
|Bibliography=Rusnák, J. a kol.: Texty elektronických médií, Prešov: Vydavateľstvo Prešovskej univerzity. 2010.
 
|Translations=
 
 
|Acceptability=Odporúčaný
 
|Acceptability=Odporúčaný
 
|Context=Existuje aj príklad iluzívne synchrónneho spojenia autentického obrazu s transcendentným slovom – finále známej NOČNEJ POŠTY (Basil Wright a Harry Watt, Angl., 1936 – s. 33, 34). Zábery rútiaceho sa expresu, sledovaného z veľkej diaľky, sprevádzajú vo zvuku namiesto autentického klepotu kolies rytmizované recitované Audenove verše o technickej a sociálnej funkcii tohto vlaku. Dojem synchrónnosti je zásluhou pôsobivej poetizačnej zvukomalebnej ilúzie dokonalý, technicky však ide o čistý asynchrón.
 
|Context=Existuje aj príklad iluzívne synchrónneho spojenia autentického obrazu s transcendentným slovom – finále známej NOČNEJ POŠTY (Basil Wright a Harry Watt, Angl., 1936 – s. 33, 34). Zábery rútiaceho sa expresu, sledovaného z veľkej diaľky, sprevádzajú vo zvuku namiesto autentického klepotu kolies rytmizované recitované Audenove verše o technickej a sociálnej funkcii tohto vlaku. Dojem synchrónnosti je zásluhou pôsobivej poetizačnej zvukomalebnej ilúzie dokonalý, technicky však ide o čistý asynchrón.
|Context source=Branko, P.: Mikrodramaturgia dokumentarizmu, Bratislava: Slovenský filmový ústav - Národné kinematografické centrum, 1991.
+
|Context source=Branko, P.: Mikrodramaturgia dokumentarizmu. Bratislava: Slovenský filmový ústav Národné kinematografické centrum 1991.
|URL=
 
|Localized URLs=
 
|Approved=
 
|Comment=
 
 
}}
 
}}
 
 
 
 
[[Category:Masmediálna komunikácia]]
 
[[Category:Masmediálna komunikácia]]

Aktuálna revízia z 20:29, 25. január 2019

Odporúčaný termín [?]

Oblasť: zariadenia reprodukcie zvuku
Definícia: časový nesúlad medzi obrazovou a zvukovou zložkou
Zdroj: Rusnák, J. a kol.: Texty elektronických médií. Prešov: Vydavateľstvo Prešovskej univerzity 2010.

Kontext: Existuje aj príklad iluzívne synchrónneho spojenia autentického obrazu s transcendentným slovom – finále známej NOČNEJ POŠTY (Basil Wright a Harry Watt, Angl., 1936 – s. 33, 34). Zábery rútiaceho sa expresu, sledovaného z veľkej diaľky, sprevádzajú vo zvuku namiesto autentického klepotu kolies rytmizované recitované Audenove verše o technickej a sociálnej funkcii tohto vlaku. Dojem synchrónnosti je zásluhou pôsobivej poetizačnej zvukomalebnej ilúzie dokonalý, technicky však ide o čistý asynchrón.
Zdroj kontextu: Branko, P.: Mikrodramaturgia dokumentarizmu. Bratislava: Slovenský filmový ústav – Národné kinematografické centrum 1991.
Príbuzné termíny: televízia