Termín:asynchrón: Rozdiel medzi revíziami
Z STD
Riadok 2: | Riadok 2: | ||
|Name=asynchrón | |Name=asynchrón | ||
|Definition=časový nesúlad medzi obrazovou a zvukovou zložkou | |Definition=časový nesúlad medzi obrazovou a zvukovou zložkou | ||
− | |||
|Field=zariadenia reprodukcie zvuku | |Field=zariadenia reprodukcie zvuku | ||
− | |||
|Related terms=televízia | |Related terms=televízia | ||
− | + | |Bibliography=Rusnák, J. a kol.: Texty elektronických médií. Prešov: Vydavateľstvo Prešovskej univerzity 2010. | |
− | |Bibliography=Rusnák, J. a kol.: Texty elektronických médií | ||
− | |||
|Acceptability=Odporúčaný | |Acceptability=Odporúčaný | ||
|Context=Existuje aj príklad iluzívne synchrónneho spojenia autentického obrazu s transcendentným slovom – finále známej NOČNEJ POŠTY (Basil Wright a Harry Watt, Angl., 1936 – s. 33, 34). Zábery rútiaceho sa expresu, sledovaného z veľkej diaľky, sprevádzajú vo zvuku namiesto autentického klepotu kolies rytmizované recitované Audenove verše o technickej a sociálnej funkcii tohto vlaku. Dojem synchrónnosti je zásluhou pôsobivej poetizačnej zvukomalebnej ilúzie dokonalý, technicky však ide o čistý asynchrón. | |Context=Existuje aj príklad iluzívne synchrónneho spojenia autentického obrazu s transcendentným slovom – finále známej NOČNEJ POŠTY (Basil Wright a Harry Watt, Angl., 1936 – s. 33, 34). Zábery rútiaceho sa expresu, sledovaného z veľkej diaľky, sprevádzajú vo zvuku namiesto autentického klepotu kolies rytmizované recitované Audenove verše o technickej a sociálnej funkcii tohto vlaku. Dojem synchrónnosti je zásluhou pôsobivej poetizačnej zvukomalebnej ilúzie dokonalý, technicky však ide o čistý asynchrón. | ||
− | |Context source=Branko, P.: Mikrodramaturgia dokumentarizmu | + | |Context source=Branko, P.: Mikrodramaturgia dokumentarizmu. Bratislava: Slovenský filmový ústav – Národné kinematografické centrum 1991. |
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
}} | }} | ||
− | |||
− | |||
− | |||
[[Category:Masmediálna komunikácia]] | [[Category:Masmediálna komunikácia]] |
Aktuálna revízia z 20:29, 25. január 2019
Odporúčaný termín [?]
Oblasť: | zariadenia reprodukcie zvuku |
Definícia: | časový nesúlad medzi obrazovou a zvukovou zložkou |
Zdroj: | Rusnák, J. a kol.: Texty elektronických médií. Prešov: Vydavateľstvo Prešovskej univerzity 2010. |
Kontext: | Existuje aj príklad iluzívne synchrónneho spojenia autentického obrazu s transcendentným slovom – finále známej NOČNEJ POŠTY (Basil Wright a Harry Watt, Angl., 1936 – s. 33, 34). Zábery rútiaceho sa expresu, sledovaného z veľkej diaľky, sprevádzajú vo zvuku namiesto autentického klepotu kolies rytmizované recitované Audenove verše o technickej a sociálnej funkcii tohto vlaku. Dojem synchrónnosti je zásluhou pôsobivej poetizačnej zvukomalebnej ilúzie dokonalý, technicky však ide o čistý asynchrón. |
Zdroj kontextu: | Branko, P.: Mikrodramaturgia dokumentarizmu. Bratislava: Slovenský filmový ústav – Národné kinematografické centrum 1991. |
Príbuzné termíny: | televízia |