Termín:klamlivé označenie tovaru a služieb: Rozdiel medzi revíziami

Z STD
Prejsť na: navigácia, hľadanie
Riadok 11: Riadok 11:
 
|Acceptability=Legislatívny
 
|Acceptability=Legislatívny
 
|URL=https://www.slov-lex.sk/zoznam-tezaurov/-/tezaurus/koncept/-SK-tezaury-1-7-koncepty-123
 
|URL=https://www.slov-lex.sk/zoznam-tezaurov/-/tezaurus/koncept/-SK-tezaury-1-7-koncepty-123
|Comment=Nerozhodné je, či označenie bolo uvedené bezprostredne na tovare, obaloch, obchodných písomnostiach a pod. Takisto je nerozhodné, či ku klamlivému označeniu došlo priamo alebo nepriamo a akým prostriedkom sa tak stalo. Ustanovenia osobitného zákona platia obdobne.  
+
|Comment=Nerozhodné je, či označenie bolo uvedené bezprostredne na tovare, obaloch, obchodných písomnostiach a pod. Takisto je nerozhodné, či ku klamlivému označeniu došlo priamo alebo nepriamo a akým prostriedkom sa tak stalo. Ustanovenia osobitného zákona platia obdobne. Ide o jednu zo skutkových podstát [[Term:nekalá súťaž|nekalej súťaže]].
Ide o jednu zo skutkových podstát nekalej súťaže.
 
 
}}
 
}}
 
[[Category:Právo]]
 
[[Category:Právo]]

Verzia zo dňa a času 20:39, 1. apríl 2022

Legislatívny termín [?]

Oblasť: právo, obchodné právo
Definícia: každé označenie, ktoré je spôsobilé vyvolať v hospodárskom styku mylnú domnienku, že ním označený tovar alebo služby pochádzajú z určitého štátu, určitej oblasti alebo miesta alebo od určitého výrobcu alebo že vykazujú osobitné charakteristické znaky alebo osobitnú akosť
Zdroj: Zákon č. 513/1991 Z. z. (Obchodný zákonník).

Príbuzné termíny: klamlivá reklama, nekalá súťaž
Cudzojazyčný ekvivalent: cs: klamavé označení zboží a služeb
Poznámka: Nerozhodné je, či označenie bolo uvedené bezprostredne na tovare, obaloch, obchodných písomnostiach a pod. Takisto je nerozhodné, či ku klamlivému označeniu došlo priamo alebo nepriamo a akým prostriedkom sa tak stalo. Ustanovenia osobitného zákona platia obdobne. Ide o jednu zo skutkových podstát nekalej súťaže.
URL: https://www.slov-lex.sk/zoznam-tezaurov/-/tezaurus/koncept/-SK-tezaury-1-7-koncepty-123