Termín:osamelý dav: Rozdiel medzi revíziami

Z STD
Prejsť na: navigácia, hľadanie
 
Riadok 3: Riadok 3:
 
|Definition=metaforické označenie rodiacej sa konzumnej spoločnosti, v ktorej dochádza k podstatnej štrukturálnej zmene prejavujúcej sa predovšetkým v oblasti životnej orientácie
 
|Definition=metaforické označenie rodiacej sa konzumnej spoločnosti, v ktorej dochádza k podstatnej štrukturálnej zmene prejavujúcej sa predovšetkým v oblasti životnej orientácie
 
|Field=masové komunikácie
 
|Field=masové komunikácie
|Related terms=dav, masa, manipulácia
+
|Related terms=dav, masa, manipulácia, dav v komunikácii
 
|Bibliography=PODĽA: Reifová, I. a kol.: Slovník mediální komunikace. Praha: Portál 2004.
 
|Bibliography=PODĽA: Reifová, I. a kol.: Slovník mediální komunikace. Praha: Portál 2004.
 
|Acceptability=Odporúčaný
 
|Acceptability=Odporúčaný

Aktuálna revízia z 13:29, 31. marec 2020

Odporúčaný termín [?]

Oblasť: masové komunikácie
Definícia: metaforické označenie rodiacej sa konzumnej spoločnosti, v ktorej dochádza k podstatnej štrukturálnej zmene prejavujúcej sa predovšetkým v oblasti životnej orientácie
Zdroj: PODĽA: Reifová, I. a kol.: Slovník mediální komunikace. Praha: Portál 2004.

Kontext: V mestskom prostredí zanikajú priame osobné vzťahy charakteristické pre menšie spoločenstvá. Človek síce môže nadviazať veľké množstvo sociálnych kontaktov, ktoré sú však len krátkodobé a viac-menej neosobné a anonymné. Americký sociológ David Riesman nazýva spoločnosť zloženú z takýchto jednotlivcov osamelým davom. Mestský človek síce udržiava kontakty s rodinou a so známymi, ich vzťahy v širšom spoločenstve však charakterizuje nižšia sociabilita.
Zdroj kontextu: Hospodárske noviny. Bratislava: Ecopress a. s., 16. 4. 2004.
Príbuzné termíny: dav, masa, manipulácia, dav v komunikácii