Termín:kultúrny priemysel: Rozdiel medzi revíziami

Z STD
Prejsť na: navigácia, hľadanie
 
Riadok 3: Riadok 3:
 
|Definition=neomarxistický pojem používaný najmä autormi [[Term:Frankfurtská škola|Frankfurtskej školy]] na označenie výsledku procesu, ktorým kultúra prichádza o svoju zásadnú kritickú funkciu
 
|Definition=neomarxistický pojem používaný najmä autormi [[Term:Frankfurtská škola|Frankfurtskej školy]] na označenie výsledku procesu, ktorým kultúra prichádza o svoju zásadnú kritickú funkciu
 
|Field=kultúra
 
|Field=kultúra
|Related terms=tovarový fetišizmus, masová kultúra, Frankfurtská škola
+
|Related terms=tovarový fetišizmus, masová kultúra, Frankfurtská škola, gýč
 
|Bibliography=PODĽA: Reifová, I. a kol.: Slovník mediální komunikace. Praha: Portál 2004.
 
|Bibliography=PODĽA: Reifová, I. a kol.: Slovník mediální komunikace. Praha: Portál 2004.
 
|Acceptability=Odporúčaný
 
|Acceptability=Odporúčaný

Aktuálna revízia z 16:43, 1. apríl 2020

Odporúčaný termín [?]

Oblasť: kultúra
Definícia: neomarxistický pojem používaný najmä autormi Frankfurtskej školy na označenie výsledku procesu, ktorým kultúra prichádza o svoju zásadnú kritickú funkciu
Zdroj: PODĽA: Reifová, I. a kol.: Slovník mediální komunikace. Praha: Portál 2004.

Kontext: Kultúrny priemysel označuje systémy a spôsoby masovej produkcie tovaru určeného na spotrebu vo voľnom čase.
Zdroj kontextu: Poláková, E.: Teoretické východiská masmediálnej komunikácie. Trnava: Fakulta masmediálnej komunikácie Univerzity sv. Cyrila a Metoda 2011.
Príbuzné termíny: tovarový fetišizmus, masová kultúra, Frankfurtská škola, gýč
URL: http://www.medialnavychova.sk/kulturny-priemysel/