Termín:verejná sféra: Rozdiel medzi revíziami

Z STD
Prejsť na: navigácia, hľadanie
 
Riadok 2: Riadok 2:
 
|Name=verejná sféra
 
|Name=verejná sféra
 
|Definition=sociálny priestor charakterizovaný typom vzťahov, ktoré sú v rámci určitých skupín alebo celej spoločnosti otvorené
 
|Definition=sociálny priestor charakterizovaný typom vzťahov, ktoré sú v rámci určitých skupín alebo celej spoločnosti otvorené
|Localized definitions=
 
 
|Field=verejná mienka
 
|Field=verejná mienka
|Localized fields=
 
 
|Related terms=dav, masa, verejná mienka
 
|Related terms=dav, masa, verejná mienka
|Synonyms=
+
|Bibliography=PODĽA: Reifová, I. a kol.: Slovník mediální komunikace. Praha: Portál 2004.
|Bibliography=PODĽA Reifová, I. a kol.: Slovník mediální komunikace, Praha: Portál. 2004
+
|Acceptability=Odporúčaný
|Translations=
 
|Acceptability=Normalizovaný
 
 
|Context=Rastúci hyperkomercionalizmus médií, koncentrácia mediálneho vlastníctva a rastúci tlak na zlučovanie informácií so zábavou – to sú príklady, ako je prokonzumný mediálny priemysel ľahostajný voči potrebám občanov. Výsledkom je zmenšujúca sa verejná sféra – diskurzný priestor, ktorý je ústredným prvkom demokratickej spoločnosti – a oslabená demokracia.
 
|Context=Rastúci hyperkomercionalizmus médií, koncentrácia mediálneho vlastníctva a rastúci tlak na zlučovanie informácií so zábavou – to sú príklady, ako je prokonzumný mediálny priemysel ľahostajný voči potrebám občanov. Výsledkom je zmenšujúca sa verejná sféra – diskurzný priestor, ktorý je ústredným prvkom demokratickej spoločnosti – a oslabená demokracia.
|Context source=Hospodárske noviny. Bratislava: Ecopress a.s. 18.10.2002
+
|Context source=Hospodárske noviny. Bratislava: Ecopress a. s., 18. 10. 2002.
|URL=
 
|Localized URLs=
 
|Approved=
 
|Comment=
 
 
}}
 
}}
 
 
 
 
[[Category:Masmediálna komunikácia]]
 
[[Category:Masmediálna komunikácia]]

Verzia zo dňa a času 15:13, 7. marec 2019

Odporúčaný termín [?]

Oblasť: verejná mienka
Definícia: sociálny priestor charakterizovaný typom vzťahov, ktoré sú v rámci určitých skupín alebo celej spoločnosti otvorené
Zdroj: PODĽA: Reifová, I. a kol.: Slovník mediální komunikace. Praha: Portál 2004.

Kontext: Rastúci hyperkomercionalizmus médií, koncentrácia mediálneho vlastníctva a rastúci tlak na zlučovanie informácií so zábavou – to sú príklady, ako je prokonzumný mediálny priemysel ľahostajný voči potrebám občanov. Výsledkom je zmenšujúca sa verejná sféra – diskurzný priestor, ktorý je ústredným prvkom demokratickej spoločnosti – a oslabená demokracia.
Zdroj kontextu: Hospodárske noviny. Bratislava: Ecopress a. s., 18. 10. 2002.
Príbuzné termíny: dav, masa, verejná mienka