Termín:ideológia: Rozdiel medzi revíziami

Z STD
Prejsť na: navigácia, hľadanie
 
Riadok 2: Riadok 2:
 
|Name=ideológia
 
|Name=ideológia
 
|Definition=súbor ideí vládnucej triedy, ktorá legitimizuje svoju moc tým, že svoje partikulárne záujmy prezentuje ako univerzálne záujmy celej spoločnosti
 
|Definition=súbor ideí vládnucej triedy, ktorá legitimizuje svoju moc tým, že svoje partikulárne záujmy prezentuje ako univerzálne záujmy celej spoločnosti
|Localized definitions=
 
 
|Field=masové komunikácie
 
|Field=masové komunikácie
|Localized fields=
+
|Related terms=kultúrne štúdie, marxistická teória médií, neomarxistická teória médií
|Related terms=kulturne štúdie, marxistická teória médií, neomarxistická teória médií
 
 
|Synonyms=svetonázor
 
|Synonyms=svetonázor
|Bibliography=PODĽA Reifová, I. a kol.: Slovník mediální komunikace, Praha: Portál. 2004
+
|Bibliography=PODĽA: Reifová, I. a kol.: Slovník mediální komunikace. Praha: Portál 2004.
|Translations={{Translation|Language=en|Localized form=ideology}}
+
|Translations={{Translation
 +
|Language=en
 +
|Localized form=ideology
 +
}}
 
|Acceptability=Odporúčaný
 
|Acceptability=Odporúčaný
|Context=Lippman (a nakoniec aj iní teoretici tohto obdobia) vplyv médií na tvorbu presvedčení preceňovali. Avšak poznatok, že konáme na základe "reprezentácií", ktoré sú deformované rôznymi subjektmi (napríklad novinármi, politikmi, majiteľmi médií), inšpiroval úvahy o [[propaganda|propagande]] a ideológii ako nástrojoch zámerného "ovplyvňovania presvedčenia".
+
|Context=Lippman (a nakoniec aj iní teoretici tohto obdobia) vplyv médií na tvorbu presvedčení preceňovali. Avšak poznatok, že konáme na základe "reprezentácií", ktoré sú deformované rôznymi subjektmi (napríklad novinármi, politikmi, majiteľmi médií), inšpiroval úvahy o [[propaganda|propagande]] a ideológii ako nástrojoch zámerného "ovplyvňovania presvedčenia".
|Context source=Poláková, E.: Teoretické východiská masmediálnej komunikácie, Trnava: Fakulta masmediálnej komunikácie Univerzity sv. Cyrila a Metoda. 2011
+
|Context source=Poláková, E.: Teoretické východiská masmediálnej komunikácie. Trnava: Fakulta masmediálnej komunikácie Univerzity sv. Cyrila a Metoda 2011.
 
|URL=http://sk.wikipedia.org/wiki/Ideol%C3%B3gia
 
|URL=http://sk.wikipedia.org/wiki/Ideol%C3%B3gia
|Localized URLs=
 
|Approved=
 
|Comment=
 
 
}}
 
}}
 
 
 
 
[[Category:Masmediálna komunikácia]]
 
[[Category:Masmediálna komunikácia]]

Verzia zo dňa a času 19:39, 6. február 2019

Odporúčaný termín [?]

Oblasť: masové komunikácie
Definícia: súbor ideí vládnucej triedy, ktorá legitimizuje svoju moc tým, že svoje partikulárne záujmy prezentuje ako univerzálne záujmy celej spoločnosti
Zdroj: PODĽA: Reifová, I. a kol.: Slovník mediální komunikace. Praha: Portál 2004.

Kontext: Lippman (a nakoniec aj iní teoretici tohto obdobia) vplyv médií na tvorbu presvedčení preceňovali. Avšak poznatok, že konáme na základe "reprezentácií", ktoré sú deformované rôznymi subjektmi (napríklad novinármi, politikmi, majiteľmi médií), inšpiroval úvahy o propagande a ideológii ako nástrojoch zámerného "ovplyvňovania presvedčenia".
Zdroj kontextu: Poláková, E.: Teoretické východiská masmediálnej komunikácie. Trnava: Fakulta masmediálnej komunikácie Univerzity sv. Cyrila a Metoda 2011.
Synonymum: svetonázor
Príbuzné termíny: kultúrne štúdie, marxistická teória médií, neomarxistická teória médií
Cudzojazyčný ekvivalent: en: ideology
URL: http://sk.wikipedia.org/wiki/Ideol%C3%B3gia