Termín:osamelý dav: Rozdiel medzi revíziami

Z STD
Prejsť na: navigácia, hľadanie
 
Riadok 2: Riadok 2:
 
|Name=osamelý dav
 
|Name=osamelý dav
 
|Definition=metaforické označenie rodiacej sa konzumnej spoločnosti, v ktorej dochádza k podstatnej štrukturálnej zmene prejavujúcej sa predovšetkým v oblasti životnej orientácie
 
|Definition=metaforické označenie rodiacej sa konzumnej spoločnosti, v ktorej dochádza k podstatnej štrukturálnej zmene prejavujúcej sa predovšetkým v oblasti životnej orientácie
|Localized definitions=
 
 
|Field=masové komunikácie
 
|Field=masové komunikácie
|Localized fields=
 
 
|Related terms=dav, masa, manipulácia
 
|Related terms=dav, masa, manipulácia
|Synonyms=
+
|Bibliography=PODĽA: Reifová, I. a kol.: Slovník mediální komunikace. Praha: Portál 2004.
|Bibliography=PODĽA Reifová, I. a kol.: Slovník mediální komunikace, Praha: Portál. 2004
+
|Acceptability=Odporúčaný
|Translations=
 
|Acceptability=Neologizmus
 
 
|Context=V mestskom prostredí zanikajú priame osobné vzťahy charakteristické pre menšie spoločenstvá. Človek síce môže nadviazať veľké množstvo sociálnych kontaktov, ktoré sú však len krátkodobé a viac-menej neosobné a anonymné. Americký sociológ David Riesman nazýva spoločnosť zloženú z takýchto jednotlivcov osamelým davom. Mestský človek síce udržiava kontakty s rodinou a so známymi, ich vzťahy v širšom spoločenstve však charakterizuje nižšia sociabilita.
 
|Context=V mestskom prostredí zanikajú priame osobné vzťahy charakteristické pre menšie spoločenstvá. Človek síce môže nadviazať veľké množstvo sociálnych kontaktov, ktoré sú však len krátkodobé a viac-menej neosobné a anonymné. Americký sociológ David Riesman nazýva spoločnosť zloženú z takýchto jednotlivcov osamelým davom. Mestský človek síce udržiava kontakty s rodinou a so známymi, ich vzťahy v širšom spoločenstve však charakterizuje nižšia sociabilita.
|Context source=Hospodárske noviny. Bratislava: Ecopress a.s. 16.04.2004.
+
|Context source=Hospodárske noviny. Bratislava: Ecopress a. s., 16. 4. 2004.
|URL=
 
|Localized URLs=
 
|Approved=
 
|Comment=
 
 
}}
 
}}
 
 
 
 
[[Category:Masmediálna komunikácia]]
 
[[Category:Masmediálna komunikácia]]

Verzia zo dňa a času 21:38, 20. február 2019

Odporúčaný termín [?]

Oblasť: masové komunikácie
Definícia: metaforické označenie rodiacej sa konzumnej spoločnosti, v ktorej dochádza k podstatnej štrukturálnej zmene prejavujúcej sa predovšetkým v oblasti životnej orientácie
Zdroj: PODĽA: Reifová, I. a kol.: Slovník mediální komunikace. Praha: Portál 2004.

Kontext: V mestskom prostredí zanikajú priame osobné vzťahy charakteristické pre menšie spoločenstvá. Človek síce môže nadviazať veľké množstvo sociálnych kontaktov, ktoré sú však len krátkodobé a viac-menej neosobné a anonymné. Americký sociológ David Riesman nazýva spoločnosť zloženú z takýchto jednotlivcov osamelým davom. Mestský človek síce udržiava kontakty s rodinou a so známymi, ich vzťahy v širšom spoločenstve však charakterizuje nižšia sociabilita.
Zdroj kontextu: Hospodárske noviny. Bratislava: Ecopress a. s., 16. 4. 2004.
Príbuzné termíny: dav, masa, manipulácia