Termín:mechanická reprodukcia: Rozdiel medzi revíziami

Z STD
Prejsť na: navigácia, hľadanie
 
 
Riadok 2: Riadok 2:
 
|Name=mechanická reprodukcia
 
|Name=mechanická reprodukcia
 
|Definition=proces multiplikácie kultúrneho obsahu pomocou technológie, ktorá umožňuje vznik a šírenie veľkého množstva [[Term:kópia|kópií]] pôvodného [[Term:originál|originálu]]
 
|Definition=proces multiplikácie kultúrneho obsahu pomocou technológie, ktorá umožňuje vznik a šírenie veľkého množstva [[Term:kópia|kópií]] pôvodného [[Term:originál|originálu]]
|Localized definitions=
+
|Field=masmédiá, umenie
|Field=
 
|Localized fields=
 
 
|Related terms=kópia, originál, reifikácia, Frankfurtská škola
 
|Related terms=kópia, originál, reifikácia, Frankfurtská škola
|Synonyms=
+
|Bibliography=PODĽA: Reifová, I. a kol.: Slovník mediální komunikace. Praha: Portál 2004.
|Bibliography=PODĽA Reifová, I. a kol.: Slovník mediální komunikace, Praha: Portál. 2004
+
|Acceptability=Odporúčaný
|Translations=
+
|Context=Huizingove analýzy vplyvu moderných médií a popkultúry vzdialene pripomínajú postoje súčasného amerického teoretika médií Neila Postmana. Pre Postmanov „svetkaleidoskop“ je príznačné slovné spojenie „… a teraz“, ktoré premosťuje v rýchlom slede za sebou idúce správy z televíznej obrazovky. Správy o tragédiách, katastrofách či o radostiach nemajú šancu dostať sa nám pod kožu, pretože sú vzápätí vystriedané niečím iným. Huizingov svet nám tieto trendy predznačuje: „Mechanizmus moderného rozptyľovania davov do veľkej miery znemožňovanie koncentrácie. Mechanická reprodukcia videného a počutého spôsobuje úpadok prvku splynutia a oddávania sa“.
|Acceptability=Normalizovaný
+
|Context source=Domino Fórum. Bratislava: Dominopress spol. s. r. o. 2002, číslo 51.
|Context=Huizingove analýzy vplyvu moderných médií a popkultúry vzdialene pripomínajú postoje súčasného amerického teoretika médií Neila Postmana. Pre Postmanov „svetkaleidoskop“ je príznačné slovné spojenie „… a teraz“, ktoré premosťuje v rýchlom slede za sebou idúce správy z televíznej obrazovky. Správy o tragédiách, katastrofách či o radostiach nemajú šancu dostať sa nám pod kožu, pretože sú vzápätí vystriedané niečím iným. Huizingov svet nám tieto trendy predznačuje: „Mechanizmus moderného rozptyľovania davov do veľkej miery znemožňovanie koncentrácie. Mechanická reprodukcia videného a počutého spôsobuje úpadok prvku splynutia a oddávania sa.
 
|Context source=Domino Fórum. Bratislava: Dominopress spol. s r. o. 2002, číslo 51
 
|URL=
 
|Localized URLs=
 
|Approved=
 
|Comment=
 
 
}}
 
}}
 
 
 
 
[[Category:Masmediálna komunikácia]]
 
[[Category:Masmediálna komunikácia]]

Aktuálna revízia z 22:59, 13. február 2019

Odporúčaný termín [?]

Oblasť: masmédiá, umenie
Definícia: proces multiplikácie kultúrneho obsahu pomocou technológie, ktorá umožňuje vznik a šírenie veľkého množstva kópií pôvodného originálu
Zdroj: PODĽA: Reifová, I. a kol.: Slovník mediální komunikace. Praha: Portál 2004.

Kontext: Huizingove analýzy vplyvu moderných médií a popkultúry vzdialene pripomínajú postoje súčasného amerického teoretika médií Neila Postmana. Pre Postmanov „svetkaleidoskop“ je príznačné slovné spojenie „… a teraz“, ktoré premosťuje v rýchlom slede za sebou idúce správy z televíznej obrazovky. Správy o tragédiách, katastrofách či o radostiach nemajú šancu dostať sa nám pod kožu, pretože sú vzápätí vystriedané niečím iným. Huizingov svet nám tieto trendy predznačuje: „Mechanizmus moderného rozptyľovania davov do veľkej miery znemožňovanie koncentrácie. Mechanická reprodukcia videného a počutého spôsobuje úpadok prvku splynutia a oddávania sa“.
Zdroj kontextu: Domino Fórum. Bratislava: Dominopress spol. s. r. o. 2002, číslo 51.
Príbuzné termíny: kópia, originál, reifikácia, Frankfurtská škola