Termín:animovaný film: Rozdiel medzi revíziami

Z STD
Prejsť na: navigácia, hľadanie
 
 
Riadok 2: Riadok 2:
 
|Name=animovaný film
 
|Name=animovaný film
 
|Definition=film, v ktorom ilúzia pohybu pôvodne neživých kresieb, bábok alebo predmetov vznikne premietnutím súvislého radu filmových okienok, na ktorých sú jednotlivo odfotografované fázy tohto pohybu
 
|Definition=film, v ktorom ilúzia pohybu pôvodne neživých kresieb, bábok alebo predmetov vznikne premietnutím súvislého radu filmových okienok, na ktorých sú jednotlivo odfotografované fázy tohto pohybu
|Localized definitions=
 
 
|Field=filmový priemysel
 
|Field=filmový priemysel
|Localized fields=
 
 
|Related terms=film, animácia
 
|Related terms=film, animácia
|Synonyms=
+
|Bibliography=kol. autorov: Stručný slovník masmediálnej a marketingovej komunikácie. Trnava: Fakulta masmediálnej komunikácie Univerzity sv. Cyrila a Metoda 2006.
|Bibliography=kol. autorov: Stručný slovník masmediálnej a marketingovej komunikácie, Trnava: Fakulta masmediálnej komunikácie Univerzity sv. Cyrila a Metoda. 2006.
+
|Translations={{Translation
|Translations={{Translation|Language=en|Localized form=animated cartoon}}
+
|Language=en
|Acceptability=Normalizovaný
+
|Localized form=animated cartoon
|Context=PRINC EGYPTSKÝ je prvým animovaným filmom, na ktorom pracovala profesionálna návrhárka kostýmov. Kelly Kimballová úzko spolupracovala s tvorcami postáv pri tvorbe ich "šatníka". Experimentovala dokonca s látkami a materiálmi dostupnými v dobách Mojžiša. V animovaných filmoch sa netočí na žiadnej scéne, takže aj všetky zvukové efekty sa musia natáčať štúdiovo podľa scenára, podobne ako vizuálne prvky. Zvukoví inžinieri Lon Bender a Willie Stateman pracovali na tvorbe zvukov starovekého Egypta viac ako dva roky, vytvárajúc zvuky a ruchy postupne spolu s animáciou. Napríklad scéna z Červeného mora vyžadovala, aby bol hluk vlnobitia hlasný, ale aby to zároveň nerušilo filmovú hudbu Hansa Zimmermana. Docielili to striktným rozdelením frekvencií hudby a efektov, aby boli navzájom v harmónii a neprekrývali sa.
+
}}
|Context source=Inzine. Bratislava: Gratex International 10/1998.
+
|Acceptability=Odporúčaný
 
|URL=http://sk.wikipedia.org/wiki/Anim%C3%A1cia_(film)
 
|URL=http://sk.wikipedia.org/wiki/Anim%C3%A1cia_(film)
|Localized URLs=
 
|Approved=
 
 
|Comment=Podľa použitej techniky sa rozlišujú kreslené, plôškové, bábkové a kombinované animované filmy.
 
|Comment=Podľa použitej techniky sa rozlišujú kreslené, plôškové, bábkové a kombinované animované filmy.
 
}}
 
}}
 
 
 
 
[[Category:Masmediálna komunikácia]]
 
[[Category:Masmediálna komunikácia]]

Aktuálna revízia z 20:12, 25. január 2019

Odporúčaný termín [?]

Oblasť: filmový priemysel
Definícia: film, v ktorom ilúzia pohybu pôvodne neživých kresieb, bábok alebo predmetov vznikne premietnutím súvislého radu filmových okienok, na ktorých sú jednotlivo odfotografované fázy tohto pohybu
Zdroj: kol. autorov: Stručný slovník masmediálnej a marketingovej komunikácie. Trnava: Fakulta masmediálnej komunikácie Univerzity sv. Cyrila a Metoda 2006.

Príbuzné termíny: film, animácia
Cudzojazyčný ekvivalent: en: animated cartoon
Poznámka: Podľa použitej techniky sa rozlišujú kreslené, plôškové, bábkové a kombinované animované filmy.
URL: http://sk.wikipedia.org/wiki/Anim%C3%A1cia (film)