Termín:horizontálna deľba moci: Rozdiel medzi revíziami

Z STD
Prejsť na: navigácia, hľadanie
 
Riadok 8: Riadok 8:
 
|Context=Snahy zaradiť nezávislé orgány pre reguláciu sieťových odvetví, prokuratúru, ombudsmana, či orgány typu slovenského Najvyššieho kontrolného úradu do jeho rámca sú náročnými a nepresvedčivými rovnako ako pokusy o štvor či viacdelenie štátnej moci. Signalizujú však novú situáciu, kedy sa trojdelenie štátnej moci stáva už „ iba “ jadrom horizontálnej deľby štátnej moci a táto predstavuje časť deľby moci verejnej.
 
|Context=Snahy zaradiť nezávislé orgány pre reguláciu sieťových odvetví, prokuratúru, ombudsmana, či orgány typu slovenského Najvyššieho kontrolného úradu do jeho rámca sú náročnými a nepresvedčivými rovnako ako pokusy o štvor či viacdelenie štátnej moci. Signalizujú však novú situáciu, kedy sa trojdelenie štátnej moci stáva už „ iba “ jadrom horizontálnej deľby štátnej moci a táto predstavuje časť deľby moci verejnej.
 
Stáva sa zjavným, že „ Deľba moci však nemusí znamenať jej trojdelenie“.
 
Stáva sa zjavným, že „ Deľba moci však nemusí znamenať jej trojdelenie“.
|Context source=BarányY, E.: Dôvod (y) zmien deľby moci. In: Jirásek, J. a Witkowski, Z. (eds.):
+
|Context source=BarányY, E.: Dôvod (y) zmien deľby moci. In: Jirásek, J. a Witkowski, Z. (eds.): Proměny dělby moci. Dělba moci v ústavním systému České republiky a Polské republiky. Sborník z IV. česko-polského právnického semináře. Olomouc: Iuridicum Olomoucense,  2015.
Proměny dělby moci. Dělba moci v ústavním systému České republiky a Polské republiky.
 
Sborník z IV. česko-polského právnického semináře. Olomouc: Iuridicum Olomoucense,  2015.
 
 
}}
 
}}
 
[[Category:Právo]]
 
[[Category:Právo]]

Aktuálna revízia z 10:00, 23. apríl 2025

Odporúčaný termín [?]

Oblasť: právo
Definícia: vyjadruje deľbu moci vo vnútri štátnej moci a vnútri samosprávnej moci podľa povahy činnosti, ktorú jednotlivé orgány vykonávajú
Zdroj: Drgonec, J.: Ústavné právo hmotné. Bratislava: C. H. Beck, 2018.

Kontext: Snahy zaradiť nezávislé orgány pre reguláciu sieťových odvetví, prokuratúru, ombudsmana, či orgány typu slovenského Najvyššieho kontrolného úradu do jeho rámca sú náročnými a nepresvedčivými rovnako ako pokusy o štvor či viacdelenie štátnej moci. Signalizujú však novú situáciu, kedy sa trojdelenie štátnej moci stáva už „ iba “ jadrom horizontálnej deľby štátnej moci a táto predstavuje časť deľby moci verejnej.

Stáva sa zjavným, že „ Deľba moci však nemusí znamenať jej trojdelenie“.

Zdroj kontextu: BarányY, E.: Dôvod (y) zmien deľby moci. In: Jirásek, J. a Witkowski, Z. (eds.): Proměny dělby moci. Dělba moci v ústavním systému České republiky a Polské republiky. Sborník z IV. česko-polského právnického semináře. Olomouc: Iuridicum Olomoucense, 2015.
Príbuzné termíny: deľba moci, centralizácia, centralizácia², decentralizácia, decentralizmus, vertikálna deľba moci