Termín:tretie čítanie: Rozdiel medzi revíziami
Z STD
| (2 medziľahlé úpravy od rovnakého používateľa nie sú zobrazené.) | |||
| Riadok 3: | Riadok 3: | ||
|Definition=štádium [[Term:zákonodarný proces|zákonodarného procesu]] konajúce sa na schôdzi NR SR | |Definition=štádium [[Term:zákonodarný proces|zákonodarného procesu]] konajúce sa na schôdzi NR SR | ||
|Field=právo, ústavné právo, politika, parlament | |Field=právo, ústavné právo, politika, parlament | ||
| − | |Related terms=prvé čítanie, druhé čítanie, zákonodarná iniciatíva, zákonodarný proces, Zbierka zákonov Slovenskej republiky, rokovanie o návrhu zákona | + | |Related terms=prvé čítanie, druhé čítanie, zákonodarná iniciatíva, zákonodarný proces, Zbierka zákonov Slovenskej republiky, rokovanie o návrhu zákona, skrátené legislatívne konanie, vrátenie zákona prezidentom Slovenskej republiky |
|Bibliography=Malý parlamentný slovník. VII. volebné obdobie Národnej rady Slovenskej republiky. Bratislava: Kancelária Národnej rady Slovenskej republiky 2017. | |Bibliography=Malý parlamentný slovník. VII. volebné obdobie Národnej rady Slovenskej republiky. Bratislava: Kancelária Národnej rady Slovenskej republiky 2017. | ||
|Acceptability=Odporúčaný | |Acceptability=Odporúčaný | ||
|Context=Návrh zákona postupuje ihneď do tretieho čítania, v ktorom sa hlasuje o návrhu zákona ako o celku vtedy, ak v [[Term:druhé čítanie|druhom čítaní]] neboli schválené nijaké pozmeňujúce a ani doplňujúce návrhy. Ak v druhom čítaní boli schválené pozmeňujúce alebo doplňujúce návrhy, koná sa tretie čítanie najskôr na druhý deň po ich schválení. | |Context=Návrh zákona postupuje ihneď do tretieho čítania, v ktorom sa hlasuje o návrhu zákona ako o celku vtedy, ak v [[Term:druhé čítanie|druhom čítaní]] neboli schválené nijaké pozmeňujúce a ani doplňujúce návrhy. Ak v druhom čítaní boli schválené pozmeňujúce alebo doplňujúce návrhy, koná sa tretie čítanie najskôr na druhý deň po ich schválení. | ||
|Context source=Malý parlamentný slovník. VII. volebné obdobie Národnej rady Slovenskej republiky. Bratislava: Kancelária Národnej rady Slovenskej republiky 2017. | |Context source=Malý parlamentný slovník. VII. volebné obdobie Národnej rady Slovenskej republiky. Bratislava: Kancelária Národnej rady Slovenskej republiky 2017. | ||
| − | |Comment=V treťom čítaní NR SR rokuje len o tých ustanoveniach návrhu zákona, ku ktorým boli v druhom čítaní schválené pozmeňujúce alegbo doplňujúce návrhy. Poslanec môže navrhnúť len opravu legislatívnotechnických a jazykových chýb. | + | |Comment=V ''treťom čítaní'' NR SR rokuje len o tých ustanoveniach návrhu zákona, ku ktorým boli v druhom čítaní schválené pozmeňujúce alegbo doplňujúce návrhy. Poslanec môže navrhnúť len opravu legislatívnotechnických a jazykových chýb. |
}} | }} | ||
[[Category:Právo]] | [[Category:Právo]] | ||
Aktuálna revízia z 00:30, 16. apríl 2025
Odporúčaný termín [?]
| Oblasť: | právo, ústavné právo, politika, parlament |
| Definícia: | štádium zákonodarného procesu konajúce sa na schôdzi NR SR |
| Zdroj: | Malý parlamentný slovník. VII. volebné obdobie Národnej rady Slovenskej republiky. Bratislava: Kancelária Národnej rady Slovenskej republiky 2017. |
| Kontext: | Návrh zákona postupuje ihneď do tretieho čítania, v ktorom sa hlasuje o návrhu zákona ako o celku vtedy, ak v druhom čítaní neboli schválené nijaké pozmeňujúce a ani doplňujúce návrhy. Ak v druhom čítaní boli schválené pozmeňujúce alebo doplňujúce návrhy, koná sa tretie čítanie najskôr na druhý deň po ich schválení. |
| Zdroj kontextu: | Malý parlamentný slovník. VII. volebné obdobie Národnej rady Slovenskej republiky. Bratislava: Kancelária Národnej rady Slovenskej republiky 2017. |
| Príbuzné termíny: | prvé čítanie, druhé čítanie, zákonodarná iniciatíva, zákonodarný proces, Zbierka zákonov Slovenskej republiky, rokovanie o návrhu zákona, skrátené legislatívne konanie, vrátenie zákona prezidentom Slovenskej republiky |
| Poznámka: | V treťom čítaní NR SR rokuje len o tých ustanoveniach návrhu zákona, ku ktorým boli v druhom čítaní schválené pozmeňujúce alegbo doplňujúce návrhy. Poslanec môže navrhnúť len opravu legislatívnotechnických a jazykových chýb. |