Termín:normatívne právne akty: Rozdiel medzi revíziami
Z STD
(Vytvorená stránka „{{Term |Name=normatívne právne akty |Definition=všeobecne záväzné nariadenia obcí sú z hľadiska práva normatívnymi právnymi aktami |Field=štátna správa |B…“) |
|||
(2 medziľahlé úpravy od rovnakého používateľa nie sú zobrazené.) | |||
Riadok 1: | Riadok 1: | ||
{{Term | {{Term | ||
|Name=normatívne právne akty | |Name=normatívne právne akty | ||
− | |Definition=všeobecne záväzné nariadenia obcí sú z hľadiska práva normatívnymi právnymi aktami | + | |Definition=[[Term:všeobecne záväzné nariadenia|všeobecne záväzné nariadenia]] [[Term:obec²|obcí]] sú z hľadiska práva normatívnymi právnymi aktami |
− | |Field=štátna správa | + | |Field=výkonná moc a štátna správa |
+ | |Related terms=všeobecne záväzné nariadenia, všeobecne záväzné právne predpisy, prvotné normatívno-právne akty, sekundárne normatívno-právne akty | ||
|Bibliography=Palúš, I. a kol.: Ústavné právo Slovenskej republiky. Košice: Univerzita Pavla Jozefa Šafárika v Košiciach 2016. | |Bibliography=Palúš, I. a kol.: Ústavné právo Slovenskej republiky. Košice: Univerzita Pavla Jozefa Šafárika v Košiciach 2016. | ||
|Acceptability=Odporúčaný | |Acceptability=Odporúčaný | ||
− | |Comment=Sú formálnym prameňom práva v Slovenskej republike a ich obsah tvoria právne normy, ktoré sú záväzné pre všetky fyzické osoby a právnické osoby, ktoré sa zdržiavajú na území príslušnej obce. Ich pôsobnosť je teda obmedzená predovšetkým územne, t. j. platia na území, ktoré predstavuje územný obvod obce. Ide o osobitný prameň práva, ktorý síce štát, resp. štátne orgány priamo nevytvárajú, ale napriek tomu ich štát uznáva ako formálne pramene práva. Neoddeliteľnou súčasťou štátom uznanej formy je práve samotný proces ich prijímania, ako aj výsledok tohto procesu a jeho publikácia. | + | |Comment=Sú formálnym prameňom práva v Slovenskej republike a ich obsah tvoria právne normy, ktoré sú záväzné pre všetky [[Term:fyzická osoba|fyzické osoby]] a [[Term:právnická osoba²|právnické osoby]], ktoré sa zdržiavajú na území príslušnej obce. Ich pôsobnosť je teda obmedzená predovšetkým územne, t. j. platia na území, ktoré predstavuje územný obvod obce. Ide o osobitný prameň práva, ktorý síce [[Term:štát|štát]], resp. štátne orgány priamo nevytvárajú, ale napriek tomu ich štát uznáva ako formálne pramene práva. Neoddeliteľnou súčasťou štátom uznanej formy je práve samotný proces ich prijímania, ako aj výsledok tohto procesu a jeho publikácia. |
}} | }} | ||
[[Category:Verejná správa]] | [[Category:Verejná správa]] |
Aktuálna revízia z 13:48, 4. máj 2022
Odporúčaný termín [?]
Oblasť: | výkonná moc a štátna správa |
Definícia: | všeobecne záväzné nariadenia obcí sú z hľadiska práva normatívnymi právnymi aktami |
Zdroj: | Palúš, I. a kol.: Ústavné právo Slovenskej republiky. Košice: Univerzita Pavla Jozefa Šafárika v Košiciach 2016. |
Príbuzné termíny: | všeobecne záväzné nariadenia, všeobecne záväzné právne predpisy, prvotné normatívno-právne akty, sekundárne normatívno-právne akty |
Poznámka: | Sú formálnym prameňom práva v Slovenskej republike a ich obsah tvoria právne normy, ktoré sú záväzné pre všetky fyzické osoby a právnické osoby, ktoré sa zdržiavajú na území príslušnej obce. Ich pôsobnosť je teda obmedzená predovšetkým územne, t. j. platia na území, ktoré predstavuje územný obvod obce. Ide o osobitný prameň práva, ktorý síce štát, resp. štátne orgány priamo nevytvárajú, ale napriek tomu ich štát uznáva ako formálne pramene práva. Neoddeliteľnou súčasťou štátom uznanej formy je práve samotný proces ich prijímania, ako aj výsledok tohto procesu a jeho publikácia. |