Termín:nariaďovacia činnosť: Rozdiel medzi revíziami
Z STD
(2 medziľahlé úpravy od 2 ďalších používateľov nie sú zobrazené) | |||
Riadok 1: | Riadok 1: | ||
{{Term | {{Term | ||
|Name=nariaďovacia činnosť | |Name=nariaďovacia činnosť | ||
− | |Definition=vyjadruje vo vzťahu k fyzickým a právnickým osobám určitú metódu | + | |Definition=vyjadruje vo vzťahu k [[Term:fyzická osoba|fyzickým]] a [[Term:právnická osoba²|právnickým osobám]], ale aj orgánom verejnej správy určitú metódu |
|Field=štátna správa | |Field=štátna správa | ||
− | |Related terms=štátna správa, výkonná činnosť | + | |Related terms=štátna správa, výkonná činnosť, podzákonná činnosť |
− | |Bibliography=Škultéty P.: Verejná správa a správne právo. Bratislava: VEDA, vydavateľstvo SAV 2011. | + | |Bibliography=PODĽA: Škultéty, P.: Verejná správa a správne právo. Bratislava: VEDA, vydavateľstvo SAV 2011. |
|Acceptability=Odporúčaný | |Acceptability=Odporúčaný | ||
− | |Context=Správne orgány, aby mohli plniť úlohy stanovené zákonmi a inými právnymi aktmi zastupiteľského orgánu, sú oprávnené vydávať normatívne a individuálne správne akty a uskutočňovať aj iné opatrenia, používať donútenia, ako sú na to splnomocnené zákonom. Táto metóda nie je jedinou a často ani hlavnou metódou zabezpečovania úloh štátnej správy. Do popredia vystupuje organizátorský charakter štátnej správy, ktorý zahŕňa každodennú riadiacu, koordinujúcu a kontrolnú činnosť, vytvárajúcu potrebné podmienky pre | + | |Context=Správne orgány, aby mohli plniť úlohy stanovené zákonmi a inými právnymi aktmi zastupiteľského orgánu, sú oprávnené vydávať normatívne a individuálne [[Term:správny akt|správne akty]] a uskutočňovať aj iné opatrenia, používať donútenia, ako sú na to splnomocnené zákonom. Táto metóda nie je jedinou a často ani hlavnou metódou zabezpečovania úloh štátnej správy. Do popredia vystupuje organizátorský charakter [[Term:štátna správa|štátnej správy]], ktorý zahŕňa každodennú riadiacu, koordinujúcu a kontrolnú činnosť, vytvárajúcu potrebné podmienky pre uspokojovanie potrieb občanov a pod. |
− | |Context source=Škultéty P.: Verejná správa a správne právo. Bratislava: VEDA, vydavateľstvo SAV 2011. | + | |Context source=Škultéty, P.: Verejná správa a správne právo. Bratislava: VEDA, vydavateľstvo SAV 2011. |
}} | }} | ||
[[Category:Verejná správa]] | [[Category:Verejná správa]] |
Aktuálna revízia z 13:32, 4. máj 2022
Odporúčaný termín [?]
Oblasť: | štátna správa |
Definícia: | vyjadruje vo vzťahu k fyzickým a právnickým osobám, ale aj orgánom verejnej správy určitú metódu |
Zdroj: | PODĽA: Škultéty, P.: Verejná správa a správne právo. Bratislava: VEDA, vydavateľstvo SAV 2011. |
Kontext: | Správne orgány, aby mohli plniť úlohy stanovené zákonmi a inými právnymi aktmi zastupiteľského orgánu, sú oprávnené vydávať normatívne a individuálne správne akty a uskutočňovať aj iné opatrenia, používať donútenia, ako sú na to splnomocnené zákonom. Táto metóda nie je jedinou a často ani hlavnou metódou zabezpečovania úloh štátnej správy. Do popredia vystupuje organizátorský charakter štátnej správy, ktorý zahŕňa každodennú riadiacu, koordinujúcu a kontrolnú činnosť, vytvárajúcu potrebné podmienky pre uspokojovanie potrieb občanov a pod. |
Zdroj kontextu: | Škultéty, P.: Verejná správa a správne právo. Bratislava: VEDA, vydavateľstvo SAV 2011. |
Príbuzné termíny: | štátna správa, výkonná činnosť, podzákonná činnosť |