Termín:nariaďovacia činnosť: Rozdiel medzi revíziami

Z STD
Prejsť na: navigácia, hľadanie
(Vytvorená stránka „{{Term |Name=nariaďovacia činnosť |Definition=vyjadruje vo vzťahu k fyzickým a právnickým osobám určitú metódu |Field=štátna správa |Related terms=štátna…“)
 
 
(5 medziľahlých úprav od 2 ďalších používateľov nie je zobrazených)
Riadok 1: Riadok 1:
 
{{Term
 
{{Term
 
|Name=nariaďovacia činnosť
 
|Name=nariaďovacia činnosť
|Definition=vyjadruje vo vzťahu k fyzickým a právnickým osobám určitú metódu
+
|Definition=vyjadruje vo vzťahu k [[Term:fyzická osoba|fyzickým]] a [[Term:právnická osoba²|právnickým osobám]], ale aj orgánom verejnej správy určitú metódu
 
|Field=štátna správa
 
|Field=štátna správa
|Related terms=štátna správa
+
|Related terms=štátna správa, výkonná činnosť, podzákonná činnosť
|Bibliography=Škultéty P.: Verejná správa a správne právo. Bratislava: VEDA, vydavateľstvo SAV 2011.
+
|Bibliography=PODĽA: Škultéty, P.: Verejná správa a správne právo. Bratislava: VEDA, vydavateľstvo SAV 2011.
 
|Acceptability=Odporúčaný
 
|Acceptability=Odporúčaný
|Context=Správne orgány, aby mohli plniť úlohy stanovené zákonmi a iný­mi právnymi aktmi zastupiteľského orgánu, sú oprávnené vydávať normatívne a individuálne správne akty a uskutočňovať aj iné opatrenia, používať donúte­nia, ako sú na to splnomocnené zákonom. Táto metóda nie je jedinou a často ani hlavnou metódou zabezpečovania úloh štátnej správy. Do popredia vystupuje organizátorský charakter štátnej správy, ktorý zahŕňa každodennú riadiacu, koordinujúcu a kontrolnú činnosť, vytvárajúcu potrebné podmienky pre uspokojo­vanie potrieb občanov a pod.
+
|Context=Správne orgány, aby mohli plniť úlohy stanovené zákonmi a iný­mi právnymi aktmi zastupiteľského orgánu, sú oprávnené vydávať normatívne a individuálne [[Term:správny akt|správne akty]] a uskutočňovať aj iné opatrenia, používať donúte­nia, ako sú na to splnomocnené zákonom. Táto metóda nie je jedinou a často ani hlavnou metódou zabezpečovania úloh štátnej správy. Do popredia vystupuje organizátorský charakter [[Term:štátna správa|štátnej správy]], ktorý zahŕňa každodennú riadiacu, koordinujúcu a kontrolnú činnosť, vytvárajúcu potrebné podmienky pre uspokojovanie potrieb občanov a pod.
 +
|Context source=Škultéty, P.: Verejná správa a správne právo. Bratislava: VEDA, vydavateľstvo SAV 2011.
 
}}
 
}}
 +
[[Category:Verejná správa]]

Aktuálna revízia z 13:32, 4. máj 2022

Odporúčaný termín [?]

Oblasť: štátna správa
Definícia: vyjadruje vo vzťahu k fyzickým a právnickým osobám, ale aj orgánom verejnej správy určitú metódu
Zdroj: PODĽA: Škultéty, P.: Verejná správa a správne právo. Bratislava: VEDA, vydavateľstvo SAV 2011.

Kontext: Správne orgány, aby mohli plniť úlohy stanovené zákonmi a iný­mi právnymi aktmi zastupiteľského orgánu, sú oprávnené vydávať normatívne a individuálne správne akty a uskutočňovať aj iné opatrenia, používať donúte­nia, ako sú na to splnomocnené zákonom. Táto metóda nie je jedinou a často ani hlavnou metódou zabezpečovania úloh štátnej správy. Do popredia vystupuje organizátorský charakter štátnej správy, ktorý zahŕňa každodennú riadiacu, koordinujúcu a kontrolnú činnosť, vytvárajúcu potrebné podmienky pre uspokojovanie potrieb občanov a pod.
Zdroj kontextu: Škultéty, P.: Verejná správa a správne právo. Bratislava: VEDA, vydavateľstvo SAV 2011.
Príbuzné termíny: štátna správa, výkonná činnosť, podzákonná činnosť