Termín:medzinárodný marketing: Rozdiel medzi revíziami

Z STD
Prejsť na: navigácia, hľadanie
 
 
(Jedna medziľahlá úprava od jedného ďalšieho používateľa nie je zobrazená)
Riadok 2: Riadok 2:
 
|Name=medzinárodný marketing
 
|Name=medzinárodný marketing
 
|Definition=podnikateľská filozofia zameraná na uspokojovanie potrieb a želaní zákazníkov na medzinárodných trhoch
 
|Definition=podnikateľská filozofia zameraná na uspokojovanie potrieb a želaní zákazníkov na medzinárodných trhoch
|Localized definitions=
 
 
|Field=marketing
 
|Field=marketing
|Localized fields=
+
|Related terms=globálny marketing
|Related terms=
 
 
|Synonyms=internacionálny marketing
 
|Synonyms=internacionálny marketing
|Bibliography=Machková, H.: Medzinárodný marketing. 2006
+
|Bibliography=PODĽA: Machková, H.: Mezinárodní marketing. Praha: Grada 2006.
|Translations=
 
 
|Acceptability=Odporúčaný
 
|Acceptability=Odporúčaný
|Context=
 
|Context source=
 
|URL=
 
|Localized URLs=
 
|Approved=
 
 
|Comment=E. Dudinská vymedzuje pojem marketing v oblasti medzinárodného obchodu ako rozlíšenie dvoch hlavných prvkov tohto pojmu. 1. Medzinárodný marketing je prvok svetovo orientovanej filozofie podnikania - medzinárodný marketing (marketing presahujúci hranice jedného štátu) ako prvok filozofie podnikania je vecou podnikateľského názoru a tým je cieľavedomé riadenie podnikania podľa špecifík trhu krajín dôležitých pre vlastný obchod. 2. Súhrn množstva čiastkových funkcií na získanie odberateľov, resp. používateľov alebo zákazníkov vo zvolených odbytových regiónoch sveta - medzinárodný marketing definujeme ako komplex všetkých aktivít podnikania vo zvolených krajinách zameraných na získanie zákazníka. Adekvátnym uspokojením dopytu, resp. želaní alebo potrieb, či riešenie problémov zákazníka, resp. spotrebiteľa v týchto krajinách sa pritom majú bezprostredne dosiahnuť podnikové a marketingové ciele.
 
|Comment=E. Dudinská vymedzuje pojem marketing v oblasti medzinárodného obchodu ako rozlíšenie dvoch hlavných prvkov tohto pojmu. 1. Medzinárodný marketing je prvok svetovo orientovanej filozofie podnikania - medzinárodný marketing (marketing presahujúci hranice jedného štátu) ako prvok filozofie podnikania je vecou podnikateľského názoru a tým je cieľavedomé riadenie podnikania podľa špecifík trhu krajín dôležitých pre vlastný obchod. 2. Súhrn množstva čiastkových funkcií na získanie odberateľov, resp. používateľov alebo zákazníkov vo zvolených odbytových regiónoch sveta - medzinárodný marketing definujeme ako komplex všetkých aktivít podnikania vo zvolených krajinách zameraných na získanie zákazníka. Adekvátnym uspokojením dopytu, resp. želaní alebo potrieb, či riešenie problémov zákazníka, resp. spotrebiteľa v týchto krajinách sa pritom majú bezprostredne dosiahnuť podnikové a marketingové ciele.
 
}}
 
}}
 
 
 
 
[[Category:Marketing]]
 
[[Category:Marketing]]

Aktuálna revízia z 13:25, 23. apríl 2021

Odporúčaný termín [?]

Oblasť: marketing
Definícia: podnikateľská filozofia zameraná na uspokojovanie potrieb a želaní zákazníkov na medzinárodných trhoch
Zdroj: PODĽA: Machková, H.: Mezinárodní marketing. Praha: Grada 2006.

Synonymum: internacionálny marketing
Príbuzné termíny: globálny marketing
Poznámka: E. Dudinská vymedzuje pojem marketing v oblasti medzinárodného obchodu ako rozlíšenie dvoch hlavných prvkov tohto pojmu. 1. Medzinárodný marketing je prvok svetovo orientovanej filozofie podnikania - medzinárodný marketing (marketing presahujúci hranice jedného štátu) ako prvok filozofie podnikania je vecou podnikateľského názoru a tým je cieľavedomé riadenie podnikania podľa špecifík trhu krajín dôležitých pre vlastný obchod. 2. Súhrn množstva čiastkových funkcií na získanie odberateľov, resp. používateľov alebo zákazníkov vo zvolených odbytových regiónoch sveta - medzinárodný marketing definujeme ako komplex všetkých aktivít podnikania vo zvolených krajinách zameraných na získanie zákazníka. Adekvátnym uspokojením dopytu, resp. želaní alebo potrieb, či riešenie problémov zákazníka, resp. spotrebiteľa v týchto krajinách sa pritom majú bezprostredne dosiahnuť podnikové a marketingové ciele.