Termín:zhubný kult: Rozdiel medzi revíziami

Z STD
Prejsť na: navigácia, hľadanie
 
 
Riadok 2: Riadok 2:
 
|Name=zhubný kult
 
|Name=zhubný kult
 
|Definition=skupina ľudí, ktorých spája oddanosť alebo nadšenie pre cieľ, ktorý uznáva viac vonkajšie rituály, v sekte naopak vnútorné
 
|Definition=skupina ľudí, ktorých spája oddanosť alebo nadšenie pre cieľ, ktorý uznáva viac vonkajšie rituály, v sekte naopak vnútorné
|Localized definitions=
 
 
|Field=kriminológia
 
|Field=kriminológia
|Localized fields=
 
 
|Related terms=sekta
 
|Related terms=sekta
|Synonyms=
+
|Bibliography=Ďurčo, P. a kol.: Bezpečnostnoprávna terminológia. Bratislava: Akadémia PZ v Bratislave 2007.
|Bibliography=Ďurčo, P. a kol.: Bezpečnostnoprávna terminológia. 2007
 
|Translations=
 
 
|Acceptability=Odporúčaný
 
|Acceptability=Odporúčaný
|Context=
 
|Context source=
 
|URL=
 
|Localized URLs=
 
|Approved=
 
 
|Comment=Kulty možno deliť do 4 základných skupín: náboženské kulty – sekty, politické kulty, psychoterapeuticko-výchovné kulty, komerčné kulty. V Slovenskej republike je zaznamenávané výraznejšie pôsobenie predovšetkým komerčných kultov, ktoré sa skrývajú pod názvami rôznych obchodných spoločností a ich božstvom je zisk, peniaze, hmotný majetok. Na zvýšenie zisku z predaja neváhajú zneužívať také pojmy a hodnoty, ako je zdravie, ekológia, pomoc blížnemu, veria v silu peňazí, úspechu za každú cenu a v zhromažďovanie majetku. Sú väčšinou organizované v pyramídových formách predaja rôznych výrobkov alebo v niekoľkoúrovňových organizáciách (zneužívanie tzv. „multilevel marketingu“ – MLM, čo znamená viacstupňový predaj), kde sľubujú rýchly zisk a vysoký zárobok, ktorý však majú zaručený len vyššie postavení v rebríčku a zakladatelia týchto kultov. Medzi aktívne na Slovensku patria predovšetkým The Centres Network, Amway International a Herbalife. V komerčných kultoch pôsobí v súčasnosti na Slovensku niekoľko desiatok tisíc osôb rôznej vekovej štruktúry.
 
|Comment=Kulty možno deliť do 4 základných skupín: náboženské kulty – sekty, politické kulty, psychoterapeuticko-výchovné kulty, komerčné kulty. V Slovenskej republike je zaznamenávané výraznejšie pôsobenie predovšetkým komerčných kultov, ktoré sa skrývajú pod názvami rôznych obchodných spoločností a ich božstvom je zisk, peniaze, hmotný majetok. Na zvýšenie zisku z predaja neváhajú zneužívať také pojmy a hodnoty, ako je zdravie, ekológia, pomoc blížnemu, veria v silu peňazí, úspechu za každú cenu a v zhromažďovanie majetku. Sú väčšinou organizované v pyramídových formách predaja rôznych výrobkov alebo v niekoľkoúrovňových organizáciách (zneužívanie tzv. „multilevel marketingu“ – MLM, čo znamená viacstupňový predaj), kde sľubujú rýchly zisk a vysoký zárobok, ktorý však majú zaručený len vyššie postavení v rebríčku a zakladatelia týchto kultov. Medzi aktívne na Slovensku patria predovšetkým The Centres Network, Amway International a Herbalife. V komerčných kultoch pôsobí v súčasnosti na Slovensku niekoľko desiatok tisíc osôb rôznej vekovej štruktúry.
 
}}
 
}}
 
 
 
 
[[Category:Bezpečnostnoprávna oblasť]]
 
[[Category:Bezpečnostnoprávna oblasť]]

Aktuálna revízia z 10:45, 7. júl 2023

Odporúčaný termín [?]

Oblasť: kriminológia
Definícia: skupina ľudí, ktorých spája oddanosť alebo nadšenie pre cieľ, ktorý uznáva viac vonkajšie rituály, v sekte naopak vnútorné
Zdroj: Ďurčo, P. a kol.: Bezpečnostnoprávna terminológia. Bratislava: Akadémia PZ v Bratislave 2007.

Príbuzné termíny: sekta
Poznámka: Kulty možno deliť do 4 základných skupín: náboženské kulty – sekty, politické kulty, psychoterapeuticko-výchovné kulty, komerčné kulty. V Slovenskej republike je zaznamenávané výraznejšie pôsobenie predovšetkým komerčných kultov, ktoré sa skrývajú pod názvami rôznych obchodných spoločností a ich božstvom je zisk, peniaze, hmotný majetok. Na zvýšenie zisku z predaja neváhajú zneužívať také pojmy a hodnoty, ako je zdravie, ekológia, pomoc blížnemu, veria v silu peňazí, úspechu za každú cenu a v zhromažďovanie majetku. Sú väčšinou organizované v pyramídových formách predaja rôznych výrobkov alebo v niekoľkoúrovňových organizáciách (zneužívanie tzv. „multilevel marketingu“ – MLM, čo znamená viacstupňový predaj), kde sľubujú rýchly zisk a vysoký zárobok, ktorý však majú zaručený len vyššie postavení v rebríčku a zakladatelia týchto kultov. Medzi aktívne na Slovensku patria predovšetkým The Centres Network, Amway International a Herbalife. V komerčných kultoch pôsobí v súčasnosti na Slovensku niekoľko desiatok tisíc osôb rôznej vekovej štruktúry.