Termín:klamlivé označenie tovaru a služieb: Rozdiel medzi revíziami

Z STD
Prejsť na: navigácia, hľadanie
Riadok 8: Riadok 8:
 
|Language=cs
 
|Language=cs
 
|Localized form=klamavé označení zboží a služeb
 
|Localized form=klamavé označení zboží a služeb
}}
 
{{Translation
 
|Language=uk
 
|Localized form=оманливе маркування товарів і послуг
 
}}
 
{{Translation
 
|Language=ru
 
|Localized form=недостоверная маркировка товаров и услуг
 
 
}}
 
}}
 
|Acceptability=Legislatívny
 
|Acceptability=Legislatívny

Verzia zo dňa a času 22:46, 22. apríl 2022

Legislatívny termín [?]

Oblasť: právo, obchodné právo
Definícia: každé označenie, ktoré je spôsobilé vyvolať v hospodárskom styku mylnú domnienku, že ním označený tovar alebo služby pochádzajú z určitého štátu, určitej oblasti alebo miesta alebo od určitého výrobcu alebo že vykazujú osobitné charakteristické znaky alebo osobitnú akosť
Zdroj: Zákon č. 513/1991 Z. z. (Obchodný zákonník).

Príbuzné termíny: klamlivá reklama, nekalá súťaž, zľahčovanie
Cudzojazyčný ekvivalent: cs: klamavé označení zboží a služeb
Poznámka: Nerozhodné je, či označenie bolo uvedené bezprostredne na tovare, obaloch, obchodných písomnostiach a pod. Takisto je nerozhodné, či ku klamlivému označeniu došlo priamo alebo nepriamo a akým prostriedkom sa tak stalo. Ustanovenia osobitného zákona platia obdobne. Ide o jednu zo skutkových podstát nekalej súťaže.
URL: https://www.slov-lex.sk/zoznam-tezaurov/-/tezaurus/koncept/-SK-tezaury-1-7-koncepty-123