Termín:komerčná komunikácia: Rozdiel medzi revíziami

Z STD
Prejsť na: navigácia, hľadanie
 
 
(Jedna medziľahlá úprava od rovnakého používateľa nie je zobrazená.)
Riadok 2: Riadok 2:
 
|Name=komerčná komunikácia
 
|Name=komerčná komunikácia
 
|Definition=všetky formy komunikácie, ktorej cieľom je propagácia výrobkov, služieb alebo imidžu spoločnosti, alebo organizácie, zameraná na konečného spotrebiteľa alebo na distributérov
 
|Definition=všetky formy komunikácie, ktorej cieľom je propagácia výrobkov, služieb alebo imidžu spoločnosti, alebo organizácie, zameraná na konečného spotrebiteľa alebo na distributérov
|Localized definitions=
 
 
|Field=marketing
 
|Field=marketing
|Localized fields=
 
 
|Related terms=reklama, podpora predaja, priamy marketing, vzťahy s verejnosťou, sponzorovanie
 
|Related terms=reklama, podpora predaja, priamy marketing, vzťahy s verejnosťou, sponzorovanie
|Synonyms=
 
 
|Bibliography=Komisia európskych spoločenstiev (COM): Zelená kniha Komisie. 1996.
 
|Bibliography=Komisia európskych spoločenstiev (COM): Zelená kniha Komisie. 1996.
|Translations=
 
 
|Acceptability=Odporúčaný
 
|Acceptability=Odporúčaný
|Context=Výraz komerčná komunikácia nie je kategóriou teórie marketingu, avšak pracuje s marketingovou lexikou. V praxi používa techniky, metódy, koncepcie marketingu. Medzi formy komerčných komunikácii podľa European Association of Communication Agencies (EACA) patria - reklama (advertising), podpora predaja (sales promotion), priamy marketing (direct marketing), práca s verejnosťou (public relations), sponzoring (sponsoring), komunikácia prostredníctvom tzv. nových médií (on-line komunication).
+
|Context=Výraz komerčná komunikácia nie je kategóriou teórie marketingu, avšak pracuje s marketingovou lexikou. V praxi používa techniky, metódy, koncepcie marketingu. Medzi formy komerčných komunikácii podľa European Association of Communication Agencies (EACA) patria reklama (advertising), podpora predaja (sales promotion), priamy marketing (direct marketing), práca s verejnosťou (public relations), sponzoring (sponsoring), komunikácia prostredníctvom tzv. nových médií (on-line komunication).
 
|Context source=Bárta, V., Pátik, L., Postler, M.: Retail marketing. 2009.
 
|Context source=Bárta, V., Pátik, L., Postler, M.: Retail marketing. 2009.
|URL=
+
|Comment=Komerčná komunikácia v sebe zahŕňa všetky formy reklamy,priameho marketingu, sponzorstva, podpory predaja a styku s verejnosťou. Taktiež pokrýva použitie takýchto služieb komerčnej komunikácie celým výrobným priemyslom a sektorom služieb, ako aj štátnymi i neštátnymi orgánmi a charitatívnymi a politickými organizáciami. Pod tento termín nespadá balenie výrobkov. V rámci sektoru služieb komerčnej komunikácie sa rozlišujú dva druhy služieb skupina služieb ponúkaných priemyslom komerčnej komunikácie (dodávatelia). Medzi dodávateľov patria: reklamné agentúry, spoločnosti ponúkajúce priamy marketing (všetky formy), tvorcovia podpory predaja, objednávatelia reklamného priestoru v médiach, agenti pre sponzorstvo, spoločnosti pre styk s verejnosťou.  Ďalšie služby sú dodávané "špecializovanými dodávateľmi" ako napr. spoločnosti vykonávajúce prieskumy trhu, producenti reklamných filmov a sprostredkovatelia poštových adries. Služby od oboch druhov dodávateľov sa poskytujú klientom ("používatelia"), ktorí majú záujem o takúto komunikáciu s verejnosťou alebo jej časťou. Skupina služieb ponúkaných "distributérmi" komerčnej komunikácie: medzi poskytovateľov týchto služieb patrí široké spektrum organizácií, vrátane médií (TV, rozhlas a tlač), organizátori športových a kultúrnych podujatí, poskytovatelia poštových a telekomunikačných služieb, prevádzkovatelia plagátovacích plôch atď. Tieto môžu pracovať pre dodávateľov, ako aj pre používateľov.
|Localized URLs=
 
|Approved=
 
|Comment=Komerčná komunikácia v sebe zahŕňa všetky formy reklamy,priameho marketingu, sponzorstva, podpory predaja a styku s verejnosťou. Taktiež pokrýva použitie takýchto služieb komerčnej komunikácie celým výrobným priemyslom a sektorom služieb, ako aj štátnymi i neštátnymi orgánmi a charitatívnymi a politickými organizáciami. Pod tento termín nespadá balenie výrobkov. V rámci sektoru služieb komerčnej komunikácie sa rozlišujú dva druhy služieb - skupina služieb ponúkaných priemyslom komerčnej komunikácie (dodávatelia). Medzi dodávateľov patria: reklamné agentúry, spoločnosti ponúkajúce priamy marketing (všetky formy), tvorcovia podpory predaja, objednávatelia reklamného priestoru v médiach, agenti pre sponzorstvo, spoločnosti pre styk s verejnosťou.  Ďalšie služby sú dodávané "špecializovanými dodávateľmi" ako napr. spoločnosti vykonávajúce prieskumy trhu, producenti reklamných filmov a sprostredkovatelia poštových adries. Služby od oboch druhov dodávateľov sa poskytujú klientom ("užívatelia"), ktorí majú záujem o takúto komunikáciu s verejnosťou alebo jej časťou. Skupina služieb ponúkaných "distributérmi" komerčnej komunikácie: medzi poskytovateľov týchto služieb patrí široké spektrum organizácií, vrátane médií (TV, rozhlas a tlač), organizátori športových a kultúrnych podujatí, poskytovatelia poštových a telekomunikačných služieb, prevádzkovatelia plagátovacích plôch atď. Tieto môžu pracovať pre dodávateľov, ako aj pre užívateľov.
 
 
}}
 
}}
 
 
 
 
[[Category:Marketing]]
 
[[Category:Marketing]]

Aktuálna revízia z 14:28, 22. september 2021

Odporúčaný termín [?]

Oblasť: marketing
Definícia: všetky formy komunikácie, ktorej cieľom je propagácia výrobkov, služieb alebo imidžu spoločnosti, alebo organizácie, zameraná na konečného spotrebiteľa alebo na distributérov
Zdroj: Komisia európskych spoločenstiev (COM): Zelená kniha Komisie. 1996.

Kontext: Výraz komerčná komunikácia nie je kategóriou teórie marketingu, avšak pracuje s marketingovou lexikou. V praxi používa techniky, metódy, koncepcie marketingu. Medzi formy komerčných komunikácii podľa European Association of Communication Agencies (EACA) patria – reklama (advertising), podpora predaja (sales promotion), priamy marketing (direct marketing), práca s verejnosťou (public relations), sponzoring (sponsoring), komunikácia prostredníctvom tzv. nových médií (on-line komunication).
Zdroj kontextu: Bárta, V., Pátik, L., Postler, M.: Retail marketing. 2009.
Príbuzné termíny: reklama, podpora predaja, priamy marketing, vzťahy s verejnosťou, sponzorovanie
Poznámka: Komerčná komunikácia v sebe zahŕňa všetky formy reklamy,priameho marketingu, sponzorstva, podpory predaja a styku s verejnosťou. Taktiež pokrýva použitie takýchto služieb komerčnej komunikácie celým výrobným priemyslom a sektorom služieb, ako aj štátnymi i neštátnymi orgánmi a charitatívnymi a politickými organizáciami. Pod tento termín nespadá balenie výrobkov. V rámci sektoru služieb komerčnej komunikácie sa rozlišujú dva druhy služieb – skupina služieb ponúkaných priemyslom komerčnej komunikácie (dodávatelia). Medzi dodávateľov patria: reklamné agentúry, spoločnosti ponúkajúce priamy marketing (všetky formy), tvorcovia podpory predaja, objednávatelia reklamného priestoru v médiach, agenti pre sponzorstvo, spoločnosti pre styk s verejnosťou. Ďalšie služby sú dodávané "špecializovanými dodávateľmi" ako napr. spoločnosti vykonávajúce prieskumy trhu, producenti reklamných filmov a sprostredkovatelia poštových adries. Služby od oboch druhov dodávateľov sa poskytujú klientom ("používatelia"), ktorí majú záujem o takúto komunikáciu s verejnosťou alebo jej časťou. Skupina služieb ponúkaných "distributérmi" komerčnej komunikácie: medzi poskytovateľov týchto služieb patrí široké spektrum organizácií, vrátane médií (TV, rozhlas a tlač), organizátori športových a kultúrnych podujatí, poskytovatelia poštových a telekomunikačných služieb, prevádzkovatelia plagátovacích plôch atď. Tieto môžu pracovať pre dodávateľov, ako aj pre používateľov.