Termín:horúce a chladné médiá: Rozdiel medzi revíziami

Z STD
Prejsť na: navigácia, hľadanie
 
Riadok 1: Riadok 1:
 
{{Term
 
{{Term
 
|Name=horúce a chladné médiá
 
|Name=horúce a chladné médiá
|Definition=metaforická pojmová dvojica zavedená M. !McLuhanom, ktorej rozdiel je určený definíciou tzv. stavu naplnenosti dátami
+
|Definition=metaforická pojmová dvojica zavedená M. McLuhanom, ktorej rozdiel je určený definíciou tzv. stavu naplnenosti dátami
 
|Field=masmédiá
 
|Field=masmédiá
 
|Related terms=technologický determinizmus, globálna dedina
 
|Related terms=technologický determinizmus, globálna dedina
 
|Bibliography=PODĽA: Reifová, I. a kol.: Slovník mediální komunikace, Praha: Portál 2004.
 
|Bibliography=PODĽA: Reifová, I. a kol.: Slovník mediální komunikace, Praha: Portál 2004.
 
|Acceptability=Odporúčaný
 
|Acceptability=Odporúčaný
|Comment=Horúce médiá si vyžadujú vysokú naplnenosť dátami a teda nevyžadujú intenzívnu participáciu zo strany príjemcu (napr. rozhlas je vo vzťahu k telefónu horúcim médiom). Avšak v porovnaní rozhlasu s televíziou je chladným médiom rozhlas a televízia je médiom horúcim, pretože televízia svojou obrazovou informáciou vyžaduje od príjemcu menej participácie a je väčšmi naplnená dátami (okrem akustických i vizuálnymi).
+
|Comment=Horúce médiá si vyžadujú vysokú naplnenosť dátami, a teda nevyžadujú intenzívnu participáciu zo strany príjemcu (napr. rozhlas je vo vzťahu k telefónu horúcim médiom). Avšak v porovnaní rozhlasu s televíziou je chladným médiom rozhlas a televízia je médiom horúcim, pretože televízia svojou obrazovou informáciou vyžaduje od príjemcu menej participácie a je väčšmi naplnená dátami (okrem akustických i vizuálnymi).
 
}}
 
}}
 
[[Category:Masmediálna komunikácia]]
 
[[Category:Masmediálna komunikácia]]

Aktuálna revízia z 18:11, 1. apríl 2020

Odporúčaný termín [?]

Oblasť: masmédiá
Definícia: metaforická pojmová dvojica zavedená M. McLuhanom, ktorej rozdiel je určený definíciou tzv. stavu naplnenosti dátami
Zdroj: PODĽA: Reifová, I. a kol.: Slovník mediální komunikace, Praha: Portál 2004.

Príbuzné termíny: technologický determinizmus, globálna dedina
Poznámka: Horúce médiá si vyžadujú vysokú naplnenosť dátami, a teda nevyžadujú intenzívnu participáciu zo strany príjemcu (napr. rozhlas je vo vzťahu k telefónu horúcim médiom). Avšak v porovnaní rozhlasu s televíziou je chladným médiom rozhlas a televízia je médiom horúcim, pretože televízia svojou obrazovou informáciou vyžaduje od príjemcu menej participácie a je väčšmi naplnená dátami (okrem akustických i vizuálnymi).