Termín:dekonštrukcia: Rozdiel medzi revíziami

Z STD
Prejsť na: navigácia, hľadanie
 
 
(Jedna medziľahlá úprava od jedného ďalšieho používateľa nie je zobrazená)
Riadok 2: Riadok 2:
 
|Name=dekonštrukcia
 
|Name=dekonštrukcia
 
|Definition=zdôrazňovanie grafickej stránky [[Term:text|textu]], v ktorej [[Term:znak|znaky]] poukazujú na neprítomné významy
 
|Definition=zdôrazňovanie grafickej stránky [[Term:text|textu]], v ktorej [[Term:znak|znaky]] poukazujú na neprítomné významy
|Localized definitions=
 
 
|Field=masmédiá, filozofia
 
|Field=masmédiá, filozofia
|Localized fields=
+
|Related terms=dekonštruktivistická estetika
|Related terms=
+
|Bibliography=kol. autorov: Stručný slovník masmediálnej a marketingovej komunikácie. Trnava: Fakulta masmediálnej komunikácie Univerzity sv. Cyrila a Metoda 2006.
|Synonyms=
+
|Acceptability=Odporúčaný
|Bibliography=kol. autorov: Stručný slovník masmediálnej a marketingovej komunikácie, Trnava: Fakulta masmediálnej komunikácie Univerzity sv. Cyrila a Metoda. 2006
+
|Context=V 18. storočí mohol pravý muž na verejnosti plakať a prejavovať svetobôľ. Na konci 1. storočia si to už nemohol dovoliť, inak by bol stratil svoju mužskú dôstojnosť. Čiže to, čo je vybudované, sa môže rozložiť a potom znovu vybudovať. No najradikálnejší „konštruktivisti“, inšpirovaní J. Derridom, sa upínajú len na dekonštrukciu. Ide o to, aby sa s konečnou platnosťou rozbila podvojnosť rodov, ba aj pohlaví, lebo to sú len ideologické protiklady smerujúce vždy k potláčaniu jedného druhým.
|Translations=
 
|Acceptability=Normalizovaný
 
|Context=V 18. storočí mohol pravý muž na verejnosti plakať a prejavovať svetobôľ. Na konci 1 . storočia si to už nemohol dovoliť, inak by bol stratil svoju mužskú dôstojnosť. Čiže to, čo je vybudované, sa môže rozložiť a potom znovu vybudovať. No najradikálnejší "konštruktivisti" , inšpirovaní J . Derridom, sa upínajú len na dekonštrukciu. Ide o to, aby sa s konečnou platnosťou rozbila podvojnosť rodov, ba aj pohlaví, lebo to sú len ideologické protiklady smerujúce vždy k potláčaniu jedného druhým.
 
 
|Context source=Časopis Aspekt. Bratislava: Záujmové združenie žien Aspekt, 2002, roč. 10, č. 1.
 
|Context source=Časopis Aspekt. Bratislava: Záujmové združenie žien Aspekt, 2002, roč. 10, č. 1.
|URL=
+
|Comment=Jeden zo základných filozofických pojmov J. Derridu (1930 2005).
|Localized URLs=
 
|Approved=
 
|Comment=Jeden zo základných filozofických pojmov J. Derridu (1930 - 2005).
 
 
}}
 
}}
 
 
 
 
[[Category:Masmediálna komunikácia]]
 
[[Category:Masmediálna komunikácia]]

Aktuálna revízia z 15:15, 31. marec 2020

Odporúčaný termín [?]

Oblasť: masmédiá, filozofia
Definícia: zdôrazňovanie grafickej stránky textu, v ktorej znaky poukazujú na neprítomné významy
Zdroj: kol. autorov: Stručný slovník masmediálnej a marketingovej komunikácie. Trnava: Fakulta masmediálnej komunikácie Univerzity sv. Cyrila a Metoda 2006.

Kontext: V 18. storočí mohol pravý muž na verejnosti plakať a prejavovať svetobôľ. Na konci 1. storočia si to už nemohol dovoliť, inak by bol stratil svoju mužskú dôstojnosť. Čiže to, čo je vybudované, sa môže rozložiť a potom znovu vybudovať. No najradikálnejší „konštruktivisti“, inšpirovaní J. Derridom, sa upínajú len na dekonštrukciu. Ide o to, aby sa s konečnou platnosťou rozbila podvojnosť rodov, ba aj pohlaví, lebo to sú len ideologické protiklady smerujúce vždy k potláčaniu jedného druhým.
Zdroj kontextu: Časopis Aspekt. Bratislava: Záujmové združenie žien Aspekt, 2002, roč. 10, č. 1.
Príbuzné termíny: dekonštruktivistická estetika
Poznámka: Jeden zo základných filozofických pojmov J. Derridu (1930 — 2005).