Termín:sitkom: Rozdiel medzi revíziami

Z STD
Prejsť na: navigácia, hľadanie
 
(Jedna medziľahlá úprava od rovnakého používateľa nie je zobrazená.)
Riadok 2: Riadok 2:
 
|Name=sitkom
 
|Name=sitkom
 
|Definition=osobitný druh rozhlasového alebo televízneho seriálu, zameraného na každodenný život, v ktorom dominuje situačná a verbálna komika generovaná predovšetkým z neočakávaných životných situácií, resp. z povahových vlastností vystupujúcich postáv
 
|Definition=osobitný druh rozhlasového alebo televízneho seriálu, zameraného na každodenný život, v ktorom dominuje situačná a verbálna komika generovaná predovšetkým z neočakávaných životných situácií, resp. z povahových vlastností vystupujúcich postáv
|Localized definitions=
 
 
|Field=zábavný priemysel, audiovizuálny priemysel
 
|Field=zábavný priemysel, audiovizuálny priemysel
|Localized fields=
+
|Related terms=žáner, televízia
|Related terms=žáner, televízia, komédia
+
|Bibliography=Rusnák, J. a kol.: Texty elektronických médií. Prešov: Vydavateľstvo Prešovskej univerzity 2010.
|Synonyms=situačná komédia
 
|Bibliography=Rusnák, J. a kol.: Texty elektronických médií, Prešov: Vydavateľstvo Prešovskej univerzity. 2010
 
|Translations=
 
 
|Acceptability=Neologizmus
 
|Acceptability=Neologizmus
|Context=Kým produkty tohto žánru vyprodukované v USA definovali typickú formu sitkomu a dlhodobo sa objavujú vo vysielaní mnohých [[televízia|televízií]] sveta, britské sitkomy sa v rámci globálnej platformy objavovali oveľa zriedkavejšie, zväčša vo verejnoprávnych televíziách.
+
|Context=Kým produkty tohto žánru vyprodukované v USA definovali typickú formu sitkomu a dlhodobo sa objavujú vo vysielaní mnohých [[Term:televízia|televízií]] sveta, britské sitkomy sa v rámci globálnej platformy objavovali oveľa zriedkavejšie, zväčša vo verejnoprávnych televíziách.
|Context source=Timko, Š.: Ústredné trendy v súčasnom britskom sitkome a jeho vplyv v kontexte globálnej mediálnej kultúry, In: Megatrendy a médiá. Trnava: Fakulta masmediálnej komunikácie Univerzity sv. Cyrila a Metoda. 2011
+
|Context source=Timko, Š.: Ústredné trendy v súčasnom britskom sitkome a jeho vplyv v kontexte globálnej mediálnej kultúry. In: Megatrendy a médiá. Trnava: Fakulta masmediálnej komunikácie Univerzity sv. Cyrila a Metoda 2011.
 
|URL=http://sk.wikipedia.org/wiki/Sitkom
 
|URL=http://sk.wikipedia.org/wiki/Sitkom
|Localized URLs=
 
|Approved=
 
|Comment=
 
 
}}
 
}}
 
 
 
 
[[Category:Masmediálna komunikácia]]
 
[[Category:Masmediálna komunikácia]]

Aktuálna revízia z 15:49, 5. marec 2019

Tento anglický termín ešte nemá slovenský ekvivalent. Ak ho poznáte alebo chcete navrhnúť, prosíme, napíšte ho sem.


Neologizmus [?]
Oblasť: zábavný priemysel, audiovizuálny priemysel
Definícia: osobitný druh rozhlasového alebo televízneho seriálu, zameraného na každodenný život, v ktorom dominuje situačná a verbálna komika generovaná predovšetkým z neočakávaných životných situácií, resp. z povahových vlastností vystupujúcich postáv
Zdroj: Rusnák, J. a kol.: Texty elektronických médií. Prešov: Vydavateľstvo Prešovskej univerzity 2010.

Kontext: Kým produkty tohto žánru vyprodukované v USA definovali typickú formu sitkomu a dlhodobo sa objavujú vo vysielaní mnohých televízií sveta, britské sitkomy sa v rámci globálnej platformy objavovali oveľa zriedkavejšie, zväčša vo verejnoprávnych televíziách.
Zdroj kontextu: Timko, Š.: Ústredné trendy v súčasnom britskom sitkome a jeho vplyv v kontexte globálnej mediálnej kultúry. In: Megatrendy a médiá. Trnava: Fakulta masmediálnej komunikácie Univerzity sv. Cyrila a Metoda 2011.
Príbuzné termíny: žáner, televízia
URL: http://sk.wikipedia.org/wiki/Sitkom