Termín:serialita: Rozdiel medzi revíziami
Z STD
Riadok 3: | Riadok 3: | ||
|Definition=jeden zo základných naratívnych princípov masových médií označujúci tematickú alebo inú nadväznosť a prepojenie väčšieho množstva jednotlivých mediovaných správ | |Definition=jeden zo základných naratívnych princípov masových médií označujúci tematickú alebo inú nadväznosť a prepojenie väčšieho množstva jednotlivých mediovaných správ | ||
|Field=masové komunikácie | |Field=masové komunikácie | ||
− | |Related terms=populárna kultúra | + | |Related terms=populárna kultúra, televízia |
|Bibliography=PODĽA: Reifová, I. a kol.: Slovník mediální komunikace. Praha: Portál 2004. | |Bibliography=PODĽA: Reifová, I. a kol.: Slovník mediální komunikace. Praha: Portál 2004. | ||
|Acceptability=Odporúčaný | |Acceptability=Odporúčaný |
Aktuálna revízia z 15:39, 5. marec 2019
Odporúčaný termín [?]
Oblasť: | masové komunikácie |
Definícia: | jeden zo základných naratívnych princípov masových médií označujúci tematickú alebo inú nadväznosť a prepojenie väčšieho množstva jednotlivých mediovaných správ |
Zdroj: | PODĽA: Reifová, I. a kol.: Slovník mediální komunikace. Praha: Portál 2004. |
Kontext: | Druhý Robbe-Grilletov film Eden a potom je síce ťažšie stráviteľný ako jeho Muž, ktorý luže, ale je o čosi pútavejší po vizuálnej stránke. Robbe-Grillet, simulujúc Schönbergovu tvorivú metódu založenú na serialite, rozohráva motívy, necháva ich rozbiehať sa všetkými smermi a jediná vec, na ktorú pritom dbá, je, aby sa nezreťazili do koherentného príbehu! |
Zdroj kontextu: | Inzine. Bratislava: Gratex International 2002. |
Príbuzné termíny: | populárna kultúra, televízia |