Termín:serialita: Rozdiel medzi revíziami
Z STD
(Jedna medziľahlá úprava od rovnakého používateľa nie je zobrazená.) | |||
Riadok 2: | Riadok 2: | ||
|Name=serialita | |Name=serialita | ||
|Definition=jeden zo základných naratívnych princípov masových médií označujúci tematickú alebo inú nadväznosť a prepojenie väčšieho množstva jednotlivých mediovaných správ | |Definition=jeden zo základných naratívnych princípov masových médií označujúci tematickú alebo inú nadväznosť a prepojenie väčšieho množstva jednotlivých mediovaných správ | ||
− | |||
|Field=masové komunikácie | |Field=masové komunikácie | ||
− | + | |Related terms=populárna kultúra, televízia | |
− | |Related terms=populárna kultúra | + | |Bibliography=PODĽA: Reifová, I. a kol.: Slovník mediální komunikace. Praha: Portál 2004. |
− | + | |Acceptability=Odporúčaný | |
− | |Bibliography=PODĽA Reifová, I. a kol.: Slovník mediální komunikace | ||
− | |||
− | |Acceptability= | ||
|Context=Druhý Robbe-Grilletov film Eden a potom je síce ťažšie stráviteľný ako jeho Muž, ktorý luže, ale je o čosi pútavejší po vizuálnej stránke. Robbe-Grillet, simulujúc Schönbergovu tvorivú metódu založenú na serialite, rozohráva motívy, necháva ich rozbiehať sa všetkými smermi a jediná vec, na ktorú pritom dbá, je, aby sa nezreťazili do koherentného príbehu! | |Context=Druhý Robbe-Grilletov film Eden a potom je síce ťažšie stráviteľný ako jeho Muž, ktorý luže, ale je o čosi pútavejší po vizuálnej stránke. Robbe-Grillet, simulujúc Schönbergovu tvorivú metódu založenú na serialite, rozohráva motívy, necháva ich rozbiehať sa všetkými smermi a jediná vec, na ktorú pritom dbá, je, aby sa nezreťazili do koherentného príbehu! | ||
|Context source=Inzine. Bratislava: Gratex International 2002. | |Context source=Inzine. Bratislava: Gratex International 2002. | ||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
}} | }} | ||
− | |||
− | |||
− | |||
[[Category:Masmediálna komunikácia]] | [[Category:Masmediálna komunikácia]] |
Aktuálna revízia z 15:39, 5. marec 2019
Odporúčaný termín [?]
Oblasť: | masové komunikácie |
Definícia: | jeden zo základných naratívnych princípov masových médií označujúci tematickú alebo inú nadväznosť a prepojenie väčšieho množstva jednotlivých mediovaných správ |
Zdroj: | PODĽA: Reifová, I. a kol.: Slovník mediální komunikace. Praha: Portál 2004. |
Kontext: | Druhý Robbe-Grilletov film Eden a potom je síce ťažšie stráviteľný ako jeho Muž, ktorý luže, ale je o čosi pútavejší po vizuálnej stránke. Robbe-Grillet, simulujúc Schönbergovu tvorivú metódu založenú na serialite, rozohráva motívy, necháva ich rozbiehať sa všetkými smermi a jediná vec, na ktorú pritom dbá, je, aby sa nezreťazili do koherentného príbehu! |
Zdroj kontextu: | Inzine. Bratislava: Gratex International 2002. |
Príbuzné termíny: | populárna kultúra, televízia |