závodný časopis

Z STD
Prejsť na: navigácia, hľadanie

Zastaraný termín [?]

Oblasť: žurnalistika
Definícia: periodikum, ktoré vychádza spravidla týždenne alebo dvojtýždenne v podniku
Zdroj: Serafínová, D. a kol.: Terminologicky slovník žurnalistiky: slovensko-česko-rusko-anglicko-nemecko-francúzsky. Bratislava: Alfa 1989.

Kontext: Pri každoročných oslavách Dňa tlače, rozhlasu a televízie sa niekedy neprávom zabúda na jednu oblasť hromadných oznamovacích prostriedkov. Je to miestna tlač, ktorú predstavuje v súčasnosti v Československu predovšetkým 106 okresných novín vychádzajúcich väčšinou v týždennom intervale s celkovým nákladom 926 000 exemplárov a 228 podnikových a závodných časopisov vychádzajúcich väčšinou v dvojtýždenných intervaloch v náklade 1 330 170 exemplárov.
Zdroj kontextu: Správy SAV. Bratislava: VEDA 1980, roč. 16, č. 09.
Synonymum: podnikové noviny, firemný časopis
Cudzojazyčný ekvivalent: en: company magazine