zábava

Z STD
Prejsť na: navigácia, hľadanie

Odporúčaný termín [?]

Oblasť: zábavný priemysel
Definícia: špecifická forma sociálneho konania, resp. komunikačných obsahov, ktoré umožňujú ich konzumentom únik pred tlakom každodenných životných situácií
Zdroj: PODĽA: Reifová, I. a kol.: Slovník mediální komunikace. Praha: Portál 2004.

Kontext: Talk šou využívajú slovenské komerčné televízie ako publicistický žáner na osvetlenie predovšetkým politických, ale aj spoločenských tém, spravidla v nich účinkujú politici. Hoci teda ide o analyzovanie tém, vyjadrovanie názorov, postojov či stanovísk, v každom prípade sa divák stretáva aj s prvkami „zábavy" a "odľahčenia" témy, o ktoré sa snaží moderátor televíznej šou.
Zdroj kontextu: Tušer, A. a kol.: Praktikum mediálnej tvorby. Bratislava: EUROKÓDEX, s r. o. 2010.
Príbuzné termíny: eskapizmus, masová kultúra, kultúrny priemysel