propaganda

Z STD
Verzia z 09:03, 12. júl 2016, ktorú vytvoril Unknown user (diskusia)$7

Prejsť na: navigácia, hľadanie

Odporúčaný termín [?]

Oblasť: kontrola komunikácií, dezinformácia
Definícia: zámerná a systematická snaha o formovanie predstáv, ovplyvňovanie a usmerňovanie citov, vôle, postojov, názorov, myslenia a chovania ľudí za účelom dosiahnutia takej reakcie, ktorá je v súlade s úmyslami a potrebami propagandistu
Zdroj: PODĽA Reifová, Irena a kol.: Slovník mediální komunikace, Praha: Portál. 2004

Kontext: Kde a kedy nastal rozhodujúci zlom vo vnímaní cestovného ruchu ako významnej súčasti rozvoja mesta? Nastal v roku 2004 po vstupe Slovenska do EÚ. Mohutná propaganda súvisiaca s rozšírením únie v roku 2004 zvýšila nečakane návštevnosť Bratislavy a mesto veľmi rýchle zareagovalo. Bola prijatá koncepcia rozvoja cestovného ruchu na roky 2005 − 2006.
Zdroj kontextu: Cestovateľ. Mesačník o dovolenkách, službách a turistike. Banská Bystica: Ľubomír Motyčka, 2007, roč. 13, č. 08.
Príbuzné termíny: manipulácia, cenzúra, reklama
Cudzojazyčný ekvivalent: en: propaganda, fr: propagande (n.f.)
URL: http://sk.wikipedia.org/wiki/Propaganda