titulok

Z STD
Prejsť na: navigácia, hľadanie

Normalizovaný termín [?]

Oblasť: žurnalistika
Definícia: krátky niekoľkoslovný text na vrchu novinového článku poukazujúci na jeho podstatu
Zdroj: kol. autorov: Stručný slovník masmediálnej a marketingovej komunikácie, Trnava: Fakulta masmediálnej komunikácie Univerzity sv. Cyrila a Metoda. 2006.

Kontext: Sila veľkých koncernov, ktoré patria k najdôležitejším klientom denníkov, stúpa a s ňou aj vplyv na ceny. Pre noviny to znamená tvrdé rokovania o zľavách. Okrem toho túto oblasť ovplyvňujú noví veľkí internetoví hráči, napríklad vyhľadávač Google, ktorí dodatočne uberajú z inzertného koláča vydavateľstiev. Google ponúka inzertný portá , nákupný vyhľadávač alebo diskusné fórum. Už týždeň po štarte portál bezplatne publikoval 3,3 milióna inzerátov, súkromných aj obchodníckych. Nie divu, že Spiegel Online vydal správu s titulkom: „Google búra poslednú baštu denníkov.“
Zdroj kontextu: Hospodárske noviny. Bratislava: Ecopress a.s. 11.01.2006.
Synonymum: headline
Príbuzné termíny: správa, krátka správa, čelo správy
Cudzojazyčný ekvivalent: en: headline