Termín:modelový tréning služobných zákrokov: Rozdiel medzi revíziami

Z STD
Prejsť na: navigácia, hľadanie
 
 
Riadok 2: Riadok 2:
 
|Name=modelový tréning služobných zákrokov
 
|Name=modelový tréning služobných zákrokov
 
|Definition=vytvorenie dostatočnej zásoby vzorcov na účinné a umelé riešenie problémov v priebehu služobného zákroku
 
|Definition=vytvorenie dostatočnej zásoby vzorcov na účinné a umelé riešenie problémov v priebehu služobného zákroku
|Localized definitions=
 
 
|Field=verejný poriadok, polícia
 
|Field=verejný poriadok, polícia
|Localized fields=
 
 
|Related terms=služobný zákrok
 
|Related terms=služobný zákrok
|Synonyms=
+
|Bibliography=Ďurčo, P. a kol.: Bezpečnostnoprávna terminológia. Bratislava: Akadémia PZ v Bratislave 2007.
|Bibliography=Ďurčo, P. a kol.: Bezpečnostnoprávna terminológia. 2007
 
|Translations=
 
 
|Acceptability=Odporúčaný
 
|Acceptability=Odporúčaný
|Context=
 
|Context source=
 
|URL=
 
|Localized URLs=
 
|Approved=
 
 
|Comment=Reálnou úlohou modelového tréningu je znížiť rozdiely medzi prevahou fyzických záťaží v tréningu a psychologických záťaží v služobnom zákroku. Efektivita riešenia modelovej situácie závisí na adekvátnom rozbore predpokladaných podmienok a situácií nastávajúceho služobného zákroku a na tvorivom uplatnení stanovených modelov v tréningu. Výhodou riešenia modelových situácií je, že vytvárajú usmerňovanú koncentráciu psychických záťaží, integrované psychofyziologické dispozície na „umelé“ rozhodovanie policajta v konfliktných situáciách. Modelovanie je významným neverbálnym prostriedkom psychologizácie tréningu, ktoré učiteľ plne ovláda. Modelovanie je tak určitou protiváhou často neúčinnej verbalizácie pri interakcii policajt – učiteľ (inštruktor). Riešenie modelových situácií sa najskôr vykonáva v laboratórnych podmienkach (napr. telocvičňa, výcvikové priestory) a po osvojení jednotlivých úkonov a osvojení jednotlivých prvkov a činností alebo taktických zásad sa prenáša na simulácie modelových situácií. Je potrebné rôzne meniť ich obtiažnosť, až po dosiahnutie automatických úkonov, ktoré potom policajti uplatňujú pri služobných zákrokoch v praxi.
 
|Comment=Reálnou úlohou modelového tréningu je znížiť rozdiely medzi prevahou fyzických záťaží v tréningu a psychologických záťaží v služobnom zákroku. Efektivita riešenia modelovej situácie závisí na adekvátnom rozbore predpokladaných podmienok a situácií nastávajúceho služobného zákroku a na tvorivom uplatnení stanovených modelov v tréningu. Výhodou riešenia modelových situácií je, že vytvárajú usmerňovanú koncentráciu psychických záťaží, integrované psychofyziologické dispozície na „umelé“ rozhodovanie policajta v konfliktných situáciách. Modelovanie je významným neverbálnym prostriedkom psychologizácie tréningu, ktoré učiteľ plne ovláda. Modelovanie je tak určitou protiváhou často neúčinnej verbalizácie pri interakcii policajt – učiteľ (inštruktor). Riešenie modelových situácií sa najskôr vykonáva v laboratórnych podmienkach (napr. telocvičňa, výcvikové priestory) a po osvojení jednotlivých úkonov a osvojení jednotlivých prvkov a činností alebo taktických zásad sa prenáša na simulácie modelových situácií. Je potrebné rôzne meniť ich obtiažnosť, až po dosiahnutie automatických úkonov, ktoré potom policajti uplatňujú pri služobných zákrokoch v praxi.
 
}}
 
}}
 
 
 
 
[[Category:Bezpečnostnoprávna oblasť]]
 
[[Category:Bezpečnostnoprávna oblasť]]

Aktuálna revízia z 14:41, 4. júl 2023

Odporúčaný termín [?]

Oblasť: verejný poriadok, polícia
Definícia: vytvorenie dostatočnej zásoby vzorcov na účinné a umelé riešenie problémov v priebehu služobného zákroku
Zdroj: Ďurčo, P. a kol.: Bezpečnostnoprávna terminológia. Bratislava: Akadémia PZ v Bratislave 2007.

Príbuzné termíny: služobný zákrok
Poznámka: Reálnou úlohou modelového tréningu je znížiť rozdiely medzi prevahou fyzických záťaží v tréningu a psychologických záťaží v služobnom zákroku. Efektivita riešenia modelovej situácie závisí na adekvátnom rozbore predpokladaných podmienok a situácií nastávajúceho služobného zákroku a na tvorivom uplatnení stanovených modelov v tréningu. Výhodou riešenia modelových situácií je, že vytvárajú usmerňovanú koncentráciu psychických záťaží, integrované psychofyziologické dispozície na „umelé“ rozhodovanie policajta v konfliktných situáciách. Modelovanie je významným neverbálnym prostriedkom psychologizácie tréningu, ktoré učiteľ plne ovláda. Modelovanie je tak určitou protiváhou často neúčinnej verbalizácie pri interakcii policajt – učiteľ (inštruktor). Riešenie modelových situácií sa najskôr vykonáva v laboratórnych podmienkach (napr. telocvičňa, výcvikové priestory) a po osvojení jednotlivých úkonov a osvojení jednotlivých prvkov a činností alebo taktických zásad sa prenáša na simulácie modelových situácií. Je potrebné rôzne meniť ich obtiažnosť, až po dosiahnutie automatických úkonov, ktoré potom policajti uplatňujú pri služobných zákrokoch v praxi.