mediálna komunikácia

Z STD
Verzia z 15:37, 12. júl 2016, ktorú vytvoril Unknown user (diskusia)$7

Prejsť na: navigácia, hľadanie

Normalizovaný termín [?]

Oblasť: masmédiá, komunikácia
Definícia: komunikácia uskutočňovaná prostredníctvom médií
Zdroj: kol. autorov: Stručný slovník masmediálnej a marketingovej komunikácie, Trnava: Fakulta masmediálnej komunikácie Univerzity sv. Cyrila a Metoda. 2006

Kontext: Mediálne výpovede sú samy osebe interpretáciami (ďalší dôležitý fakt, ktorý je potrebné si uvedomiť), preto je vhodné cvičiť si schopnosť komplexného spracovania mediálnych obsahov, zručnosť „nadvlády“ nad interpretáciami interpretácií. Aktivita, samostatnosť v myslení, rozhodovaní a asertivita v prístupe k médiám sú tou najlepšou obranou proti ich nežiaducim vplyvom. Mediálna komunikácia predstavuje v postmoderných spoločnostiach významný zdroj skúseností a poznatkov pre čoraz väčší okruh príjemcov.
Zdroj kontextu: Sičáková, Ľuba, Liptáková, Ľudmila, Hlebová, Bibiána (ed.): Slovo o slove 13. Zborník Katedry komunikačnej a literárnej výchovy Pedagogickej fakulty Prešovskej univerzity. Prešov: Prešovská univerzita 2007.
Príbuzné termíny: médium, masová komunikácia
Cudzojazyčný ekvivalent: en: media communication