Termín:fabula: Rozdiel medzi revíziami

Z STD
Prejsť na: navigácia, hľadanie
 
 
Riadok 2: Riadok 2:
 
|Name=fabula
 
|Name=fabula
 
|Definition=chronologické usporiadanie udalostí alebo príhod, ktoré sa zobrazujú v umeleckom texte
 
|Definition=chronologické usporiadanie udalostí alebo príhod, ktoré sa zobrazujú v umeleckom texte
|Localized definitions=
 
 
|Field=literatúra
 
|Field=literatúra
|Localized fields=
 
 
|Related terms=sujet
 
|Related terms=sujet
|Synonyms=
+
|Bibliography=kol. autorov: Stručný slovník masmediálnej a marketingovej komunikácie. Trnava: Fakulta masmediálnej komunikácie Univerzity sv. Cyrila a Metoda 2006.
|Bibliography=kol. autorov: Stručný slovník masmediálnej a marketingovej komunikácie, Trnava: Fakulta masmediálnej komunikácie Univerzity sv. Cyrila a Metoda. 2006.
 
|Translations=
 
 
|Acceptability=Odporúčaný
 
|Acceptability=Odporúčaný
 
|Context=Fabula Marcovej knihy je celkom prostá. Tvorí ju príbeh o medveďovi, ktorý sa naučil žiť z ľudských odpadkov a začal napádať turistov, takže sa príslušné orgány rozhodli, že ho odstránia. Autor jednoznačnosť mediálnej prezentácie tohto prípadu problematizuje a popiera zdanlivú samozrejmosť zvoleného riešenia viacerými perspektívami a časovými rovinami. Tému poľudšťovania zvierat a animalizácie ľudského správania rozvíja na širokom časovom pláne, kde sa prelínajú viaceré línie. Minulosť (zážitky z detstva) vytvára predpoklady pre neskoršie postoje dospelého muža, ktorý si zaumienil chrániť zvieratá, vtiahnuté do nerovného boja o prežitie v civilizovanom svete, do prostredia, ktoré je náprotivkom ich prirodzených biotopov. Marcovo posolstvo, ktoré cez konanie takýchto ľudí prezentuje, vyjadruje myšlienku, že ústupčivosť voči mocným nás robí slabšími a priveľká samoľúbosť zákernými.
 
|Context=Fabula Marcovej knihy je celkom prostá. Tvorí ju príbeh o medveďovi, ktorý sa naučil žiť z ľudských odpadkov a začal napádať turistov, takže sa príslušné orgány rozhodli, že ho odstránia. Autor jednoznačnosť mediálnej prezentácie tohto prípadu problematizuje a popiera zdanlivú samozrejmosť zvoleného riešenia viacerými perspektívami a časovými rovinami. Tému poľudšťovania zvierat a animalizácie ľudského správania rozvíja na širokom časovom pláne, kde sa prelínajú viaceré línie. Minulosť (zážitky z detstva) vytvára predpoklady pre neskoršie postoje dospelého muža, ktorý si zaumienil chrániť zvieratá, vtiahnuté do nerovného boja o prežitie v civilizovanom svete, do prostredia, ktoré je náprotivkom ich prirodzených biotopov. Marcovo posolstvo, ktoré cez konanie takýchto ľudí prezentuje, vyjadruje myšlienku, že ústupčivosť voči mocným nás robí slabšími a priveľká samoľúbosť zákernými.
 
|Context source=Literárny týždenník. Časopis Spolku slovenských spisovateľov. Bratislava: Slovenský spisovateľ, 2001, roč. 14, č. 5.
 
|Context source=Literárny týždenník. Časopis Spolku slovenských spisovateľov. Bratislava: Slovenský spisovateľ, 2001, roč. 14, č. 5.
|URL=
 
|Localized URLs=
 
|Approved=
 
 
|Comment=Priamou realizáciou deja v texte je sujet.
 
|Comment=Priamou realizáciou deja v texte je sujet.
 
}}
 
}}
 
 
 
 
[[Category:Masmediálna komunikácia]]
 
[[Category:Masmediálna komunikácia]]

Aktuálna revízia z 12:21, 6. február 2019

Odporúčaný termín [?]

Oblasť: literatúra
Definícia: chronologické usporiadanie udalostí alebo príhod, ktoré sa zobrazujú v umeleckom texte
Zdroj: kol. autorov: Stručný slovník masmediálnej a marketingovej komunikácie. Trnava: Fakulta masmediálnej komunikácie Univerzity sv. Cyrila a Metoda 2006.

Kontext: Fabula Marcovej knihy je celkom prostá. Tvorí ju príbeh o medveďovi, ktorý sa naučil žiť z ľudských odpadkov a začal napádať turistov, takže sa príslušné orgány rozhodli, že ho odstránia. Autor jednoznačnosť mediálnej prezentácie tohto prípadu problematizuje a popiera zdanlivú samozrejmosť zvoleného riešenia viacerými perspektívami a časovými rovinami. Tému poľudšťovania zvierat a animalizácie ľudského správania rozvíja na širokom časovom pláne, kde sa prelínajú viaceré línie. Minulosť (zážitky z detstva) vytvára predpoklady pre neskoršie postoje dospelého muža, ktorý si zaumienil chrániť zvieratá, vtiahnuté do nerovného boja o prežitie v civilizovanom svete, do prostredia, ktoré je náprotivkom ich prirodzených biotopov. Marcovo posolstvo, ktoré cez konanie takýchto ľudí prezentuje, vyjadruje myšlienku, že ústupčivosť voči mocným nás robí slabšími a priveľká samoľúbosť zákernými.
Zdroj kontextu: Literárny týždenník. Časopis Spolku slovenských spisovateľov. Bratislava: Slovenský spisovateľ, 2001, roč. 14, č. 5.
Príbuzné termíny: sujet
Poznámka: Priamou realizáciou deja v texte je sujet.