štyri teórie tlače

Z STD
Verzia z 13:04, 31. marec 2020, ktorú vytvoril Laurak (diskusia | príspevky)$7

(rozdiel) ← Staršia verzia | Approved revision (rozdiel) | Aktuálna úprava (rozdiel) | Novšia verzia → (rozdiel)
Prejsť na: navigácia, hľadanie

Odporúčaný termín [?]

Oblasť: masové komunikácie
Definícia: súhrn predstáv, nárokov a očakávaní spájaných s fungovaním médií v súčasných spoločnostiach, obzvlášť pokiaľ ide o konanie voči štátu a o prevažujúce očakávanie spájané s rolou médií v spoločnosti
Zdroj: PODĽA: Reifová, I. a kol.: Slovník mediální komunikace. Praha: Portál 2004.

Príbuzné termíny: súkromné médiá, médiá verejnej služby, verejný záujem, autoritárska teória
Poznámka: Štyri normatívne teórie tlače sformulovali mediálni analytici Fred S. Siebert, Theodor Peterson a Wibur Schramm v roku 1956 v súbore esejí Four Theories of the Press, v ktorom popísali teóriu autoritársku, teóriu libertariánsku, teóriu spoločenskej zodpovednosti a teóriu komunistickú (sovietsku).