nastoľovanie agendy

Z STD
Verzia z 20:40, 20. február 2019, ktorú vytvoril JanaLevická (diskusia | príspevky)$7

(rozdiel) ← Staršia verzia | Approved revision (rozdiel) | Aktuálna úprava (rozdiel) | Novšia verzia → (rozdiel)
Prejsť na: navigácia, hľadanie

Odporúčaný termín [?]

Oblasť: kontrola komunikácií
Definícia: model procesu presadzovania určitých tém do verejného diskurzu a súčasne vylučovanie určitých tém z tohto diskurzu
Zdroj: PODĽA: Reifová, I. a kol.: Slovník mediální komunikace. Praha: Portál 2004.

Kontext: Pôsobenie a vplyv žurnalistických celkov bývajú často podriadené procesu nastoľovania agendy. Pracovníci médií nastolené témy spracovávajú v tvorivom a realizačnom procese a ďalej poskytujú (šíria) vo vhodnej forme mediálnemu publiku.
Zdroj kontextu: Jenča, I. a kol.: Metodiky novinárskej tvorby. Trnava: Fakulta masmediálnej komunikácie Univerzity sv. Cyrila a Metoda 2009.
Príbuzné termíny: manipulácia, účinky médií
Cudzojazyčný ekvivalent: en: agenda-setting